دومین مسابقات قرآن کارکنان بنیاد مستضعفان برگزار شد + اسامی
کد خبر: 3713444
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

دومین مسابقات قرآن کارکنان بنیاد مستضعفان برگزار شد + اسامی

گروه مسابقات ــ دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان با هدف تربیت مدرس قرآن ویژه کارکنان و در حضور داوران قرآنی برگزار شد.

سید‌جواد پرهام، کارشناس فرهنگی بنیاد مستضعفان و مسئول اجرایی دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به اینکه امسال برای بار دوم است که مسابقات قرآن بنیاد به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان پیش از این و از بدو راه‌اندازی بخش فرهنگی، مسابقات این‌چنینی را در سطح مقدماتی برگزار می‌کرده است.

برگزاری مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان و تربیت مدرس/ کاربردی کردن آیات؛ از نقاط قوت بخش حفظ
پرهام در ادامه افزود: مسابقات قرآنی که برای کارکنان بنیاد مستضعفان در بخش‌های مختلف برگزار می‌شد، دستاورد‌های خیلی خوبی داشت و همین شد تا این مسابقات را به صورت حرفه‌ای از سال پیش‌ آغاز کنیم و بحمدالله امسال این مسابقات با حضور علاقه‌مندان به قرآن از بخش‌های مختلف بنیاد برگزار شد.
مسئول اجرایی دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان با بیان اینکه جامعه هدف ما در این مسابقات تمامی کارکنان بنیاد و شرکت‌های تابعه آن بود، گفت: البته در اینجا این نکته قابل ذکر است که همه شرکت‌ها و سازمان‌ها هیئت مدیره دارند و به همین دلیل بنیاد مستضعفان برای برپایی این مسابقات فقط نقش نظارت‌کننده را برعهده داشت و تنها به عنوان برگزار‌کننده به تمامی سازمان‌‌ها و شرکت‌‌های تابعه خود اعلام کرده بود که دومین دوره مسابقات قرآن با حضور تمامی کارکنان علاقه‌مند برگزار خواهد شد.
وی به اهداف برپایی دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود: شناسایی افراد مستعد قرآنی و بهره‌مندی از آنها در بنیاد به عنوان مدرس از جمله اهداف مهم برگزاری این دوره از مسابقات بود.
پرهام با اشاره به اینکه سال پیش از تمامی کارکنان در بخش‌های مختلف دعوت کرده‌ بودیم تا در مسابقات شرکت کنند و از لحاظ کیفی خیلی به نتایخ خوبی نرسیدیم، اظهار کرد: با این پیشینه سعی بر آن داشتیم تا مسابقات امسال به شکل بهتر و با کیفیت بالاتری برگزار شود و همین شد تا از زمستان 96 بحث اطلاع‌رسانی این مسابقات را انجام دادیم و از شرکت‌کنندگان خواستیم تا فایل‌های صوتی و تصویری خود را در اختیار ما قرار داده و پس از بررسی توسط اساتید قرآنی، افراد مستعد و برتر را به مسابقات دعوت کردیم.

برگزاری مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان و تربیت مدرس/ کاربردی کردن آیات؛ از نقاط قوت بخش حفظ
مسئول اجرایی دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان ادامه داد: بحث دیگری که در این دوره از مسابقات مهم بود، این بود که ما بحث آموزش را هم مدنظر قرار دادیم و زمانی که متسابقان فایل‌های خود را برای ما ارسال می‌کردند، اساتید با بررسی‌هایی که داشتند، اشکالات را به آنها گفته و درصدد رفع آن برمی‌آمدند و این خود نوعی آموزش قرآن از سوی اساتید بود.
وی با بیان اینکه امسال 200 شرکت‌کننده خانم و آقا در دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان شرکت‌ کردند، اظهار کرد: آقایان، بیشترین شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات بودند و در کل رقابت‌های خوبی در رشته‌های مختلف از متسابقان شاهد بودیم که این خود نشان‌دهنده بالا بودن سطح مسابقات است.
پرهام به رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان در رشته‌ها متنوعی چون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، درک مفاهیم نهج‌البلاغه و حفظ موضوعی برگزار شد، که در بخش حفظ، کتابچه‌‌‌ای با 114 آیه از آیات حج تهیه و در کانال بنیاد قرار دادیم تا متسابقان از آن بهره‌مند شوند و همچنین در بخش حکمت‌‌های نهج‌البلاغه نیز کتابچه‌ای با ارائه 110 حکمت از مولا علی(ع) در نظر گرفتیم.
مسئول اجرایی دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کاربردی کردن آیات از مهمترین نقاط قوت بخش حفظ بود، بیان کرد: همچنین در مسابقات امسال با محور قرار دادن سبک زندگی اسلامی، کتابچه‌هایی را با آیات متنوع و موضوعات مختلف تهیه و در اختیار مدعوین قرار دادیم.

برگزاری مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان و تربیت مدرس/ کاربردی کردن آیات؛ از نقاط قوت بخش حفظ
پرهام به بخش‌های جانبی این دوره از مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاهی از تابلوهای نفیس از خط، تذهیب، نقاشی و همچنین کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی و کتابت با موضوع قرآن کریم از بخش‌های جانبی این دوره از مسابقات بود که مورد استقبال متسابقان و مدعوین این دوره از مسابقات قرار گرفت.
در ادامه اسامی نفرات برتر دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان ارائه می‌شود؛
رشته تحقیق
محمدمهدی شمس
مهرداد امیری
حسن آقایی
ترتیل آقایان
مصطفی نصرتی
اکبر مولایی
عباس پریوری
ترتیل بانوان
فاطمه درستی
اکرم درستی
هدی مهدی‌پور
حفظ موضوعی قرآن آقایان
حسن یعقوبی
مرتضی رفیعی‌یکتا
حبیب‌الله واحدی
حفظ موضوعی بانوان
زهرا متوسل‌الحسینی
زهرا فخری
مرجان سلطانی
اذان
حمیدرضا حضرتی
هوشنگ سرایی
حمزه فیصحی‌
یادآور می‌شود، دومین دوره مسابقات قرآن بنیاد مستضعفان 17 و 18 اردیبهشت‌ماه با حضور غفور پاکنهاد، معاون امور حقوقی، توسعه و منابع انسانی بنیاد مستضعفان، سردار روزبهانی، فرمانده بسیج بنیاد مستضعفان و محمد عباسی، رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد مستضعفان و مشاور رئیس سازمان برگزار شد.

لیلا شرف

 انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس بنیاد مستضعفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۹:۲۱
0
0
با سلام . لطفا در ماه رمضان که ماه عمل به قرآن نیز هست بفرمایید بنیاد در ستاد خود اینقدر کارشناسان متخصص قدیمی را اذیت نکند و بجایشان فامیلها و آشنایان سفارشی را بدون آزمون استخدام نکند .
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۹:۳۱
0
1
سلام لطفا پیگیری بفرمایید که فرزندان کارکنان چه کارمند وچه بازنشسته هم بتوانند در مسابقات قرانی شرکت کنند
captcha