صدور 732 حکم سلب تابعیت برای فعالان بحرینی طی 6 سال
کد خبر: 3716981
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد:

صدور 732 حکم سلب تابعیت برای فعالان بحرینی طی 6 سال

گروه بین‌الملل ـ سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر بحرین از صدور 732 حکم سلب تابعیت برای فعالان بحرینی از سال 2012 میلادی تاکنون توسط حکومت بحرین خبرداد.

732 حکم سلب تابعیت از سال 2012 در بحرین

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی اللؤلؤة؛ سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر بحرین در این باره توضیح داد: هفتم نوامبر سال 2012 میلادی روزی بود که نخستین حکم سلب تابعیت برای یکی از شهروندان بحرینی صادر شد.

این سازمان حقوقی در ادامه افزود: این مسئله زمانی به نگران کننده‌ترین روش‌های حکومت بحرین در ساکت کردن رأی مخالف در این کشور تبدیل شد که 31 تن از شهروندان از جمله عالمان دینی، نمایندگان پارلمان، حقوقدانان، اصحاب رسانه و اعضای انجمن‌های مدنی سلب تابعیت شدند.

همزمان با ادامه ناآرامی‎ها در بحرین، آمار صدور حکم سلب تابعیت به سرعت افزایش پیدا کرد و سازمان‌های حقوقی تعداد افرادی را که این حکم در ارتباط با آنها صادر شده بود را رصد می‎کردند.

در همین راستا، حکومت بحرین روز گذشته (اول خردادماه) 3 شهروند دیگر بحرینی را با اتهامات سیاسی سلب تابعیت کرد، به‌طوری که آمار افراد سلب تابعیت‌شده از سال 2012 میلادی به 732 نفر رسید که در میان آنها 19 عالم برجسته شیعه بحرینی از جمله آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، آیت‌الله حسین نجاتی و آیت‌الله محمد سند نیز دیده می‎شوند.

انتهای پیام

captcha