معرفی فعالیت‌های قرآنی مؤسسه «کوثر»
کد خبر: 3718566
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

معرفی فعالیت‌های قرآنی مؤسسه «کوثر»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهادــ برپایی سفره افطار ویژه روزه‌اولی‌ها، کلاس‌های حفظ، روخوانی، تفسیر و قرائت ویژه کودکان پیش‌دبستانی تا 14 سال از جمله برنامه‌های مؤسسه کوثر بوشهر برای قرآن‌دوستان است.

بخشی از فعالیت‌های موسسه کوثر استان بوشهر

صدیقه غلامی، مدیرعامل مؤسسه کوثر واقع در شهرستان برازجان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، بیان کرد: حدود 20 سالی است که بنای مؤسسه را گذاشتیم در اوایل مکان خاصی برای برپایی کلاس‌ها نداشتیم و مساجد و حسینیه‌ها محل برگزاری دوره‌های قرآنی مؤسسه بود، اما در سال‌های بعد حدود سال 89- 90 توانستیم مکانی را اجاره کنیم و در حال حاظر به مکانی حدود 100-150 متر رهن رسیدیم که هم محیط کاریمان بهتر شده و هم زمینه فعالیت‌هایمان از لحاظ کمی و کیفی رشد کرده است.

وی ادامه داد: حدود 5 -6 سال است که در مؤسسه قرآنی کوثر در فصول تابستان و زمستان طی 5-6 دوره در مراحل مختلف از جمله پیش‌دبستانی و ابتدایی دوره تربیت مربی برگزار می‌شود، که تا به امروز 20 مربی آموزش دیده‌ در مؤسسه و مابقی در مراکز دیگر مشغول به کار شده‌اند.

راه‌اندازی مدرسه قرآن تحت پوشش مؤسسه کوثر

غلامی تصریح کرد: یک مدرسه غیرانتفاعی با رویکرد قرآنی زیرنظر مؤسسه کوثر راه‌اندازی شد و مربیانی که در مؤسسه فعالیت می‌کردند در مدرسه نیز مشغول شدند. کار این مدرسه به گونه‌ای است که در طول هفته دو روز برنامه‌هایی را با محوریت آموزش قرائت و روخوانی قرآن البته خارج از زمان درس‌ دانش‌آموزان به صورت فوق‌العاده برگزار می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه کوثر بوشهر گفت: برای فعالیت‌های قرآنی از قرآن‌آموزان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و اعتبارات مؤسسه از طریق کمک‌های مردمی و مدرسه تآمین می‌شود. در سال‌های اول تأسیس مقدار اندکی بودجه از سوی دولت دریافت می‌کردیم که برای برگزاری کلاس‌ها مفید فایده بود ولی در حال حاضر حدود 5-6 سالی است که هیچ بودجه‌ای دریافت نکردیم.

غلامی اظهار کرد: این مؤسسه فعالیت‌های زیادی را به‌صورت روزمره انجام می‌دهد و تاکنون با مشکلی روبرو نشده‌ایم. ما حتی برای 10 سال آینده نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ولی تنها نگرانی ما برای اجرای برنامه‌هایمان نبود مکان مشخص است، چرا که در ابتدا جمعیت مؤسسه کم بود ولی اکنون بیش از 300 عضور فعال در مؤسسه ما تحت آموزش و فعالیت می‌کنند.

ویژه‌برنامه‌های مؤسسه کوثر در ماه رمضان

مدیرعامل مؤسسه کوثر در رابطه با ویژه‌برنامه‌های این مؤسسه در ماه رمضان گفت: برپایی سفره افطار ویژه روزه‌اولی‌ها، کلاس‌های حفظ، روخوانی، تفسیر و قرائت ‌ویژه کودکان پیش‌دبستانی تا 14 سال و کلاس‌های تفسیر ویژه بزرگسالان از جمله برنامه‌های این مؤسسه در ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی نظیر کارگاه آموزشی 13 ساعته با محتوای اخلاقی برای والدین در تابستان و مشاوره‌‌های خانواده، قرآنی و تربیتی را نیز برای ایام تابستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

غلامی در پایان با اشاره به اینکه قرآن‌آموزان از دوره‌ها و کلاس‌های مؤسسه استقبال خوبی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 200 قرآن‌آموز تحت پوشش این مؤسسه در حال یادگیری آموزش‌های قرآنی هستند.

انتهای پیام

captcha