ویژه‌برنامه‌های شبکه الکوثر برای شب‌های قدر و روز قدس
کد خبر: 3719869
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

ویژه‌برنامه‌های شبکه الکوثر برای شب‌های قدر و روز قدس

گروه بین‌الملل: شبکه جهانی الکوثر به مناسبت شب‌های قدر، شهادت امام علی (ع) و رحلت حضرت امام (ره) و روز جهانی قدس، برنامه‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

ویژه‌برنامه‌های شبکه الکوثر برای شب‌های قدر و روز قدس
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبكه جهانی الكوثر، در چهاردهم خرداد این شبکه برنامه ویژه‌ای را با نام «النهج الخالد» برای پوشش کامل و مستقیم مراسم سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی پخش می‌کند.

در برنامه «النهج الخالد» علاوه بر پوشش زنده خبرنگاران شبکه الکوثر از مراسم مرقد مطهر امام (ره)، با کارشناسان مهمان در استودیو و همچنین کارشناسانی از بیروت، مصاحبه می‌شود. در این  برنامه دیدگاه حضرت امام (ره) در مورد مسئله اول جهان اسلام مورد تاکید قرار می‌گیرد.
 
از دیگر محورهای این برنامه، تبیین وحدت امت اسلامی از منظر میراث فکری حضرت امام (ره) خواهد بود و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز به صورت زنده و همراه با ترجمه همزمان پخش خواهد شد.

در برنامه «قضیه ساخنه» که شامگاه چهاردهم خرداد به مدت 45 دقیقه پخش می‌شود، مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالروز رحلت امام (ره)، توسط کارشناسان ایرانی و غیر ایرانی بررسی خواهد شد. شبکه الکوثر همچنین سه مستند در خصوص میراث فکری حضرت امام (ره) در این ایام پخش خواهد کرد.

برنامه‌های ویژه شب قدر شبکه جهانی الکوثر نیز از تنوع موضوعی برخوردار است، به طوری که برنامه «مصابیح الدجی» برنامه ترکیبی یک ساعته به مناسبت شهادت امام علی (ع) و شب‌های قدر پخش می‌شود. همچنین در سه برنامه 90 دقیقه‌ای با حضور مجری در استودیو و کارشناسان مذهبی درباره شأن و منزلت شب‌های قدر بحث و گفت‌وگو خواهد شد. مراسم عزاداری شهادت امام اول شیعیان و مراسم پرفیض شب‌های قدر نیز از تمام عتبات مقدسه از آستان قدس رضوی تا حرم حضرت ابوالفضل (ع) و امام علی (ع) پخش خواهد شد.

برنامه دیگر «قضیه ساخنه» که ساختار گفت‌وگو محور دارد، درباره موضوع فلسطین و اهمیت زنده نگاه داشتن این مناسبت است، که با حضور کارشناسان خارجی و ارتباط‌های زنده تصویری همراه خواهد بود.

در روز جهانی قدس نیز شبکه الکوثر از آغاز مراسم راهپیمایی، ویژه برنامه زنده‌ای برای پوشش مستقیم این روز مهم در مناطق مختلف دنیا درنظر گرفته است، که با مجموعه خبرنگاران داخل و خارج از کشور (مستقر در بیروت، بغداد، غزه، صنعا، دمشق) ارتباط زنده گرفته خواهد شد.

همچنین چندین کارشناس آگاه به مسائل فلسطین در استودیوی تهران و یا از طریق SNG از غزه و بیروت نظرات خود را در مورد تحولات منطقه به‌ویژه موضوع خیانت برخی دولت‌های عربی به آرمان فلسطین بیان می‌کنند.

گروه کودک شبکه الکوثر نیز به منظور بیان ساده این مناسبت‌ها به اندازه فهم و درک کودکان، در شب‌های قدر انیمیشنی را با محوریت امام علی (ع) و شب‌های قدر تهیه کرده است. همچنین انیمیشن روز جهانی قدس و گزارش کودکانه از غزه از دیگر برنامه‌های خاص گروه کودک شبکه الکوثر است.
 
انتهای پیام
captcha