امامت نماز تراویح، پاداش حافظ 12 ساله قرآن
کد خبر: 3720393
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

امامت نماز تراویح، پاداش حافظ 12 ساله قرآن

گروه بین‌الملل ـ «توفیق أکوز» کودک مراکشی و حافظ 12 ساله قرآن کریم است که امامت بخشی از نماز تراویح در مساجد دارالبیضاء را برعهده دارد.

امامت نماز تراویح، جایزه حافظ 12 ساله قرآن کریم

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الزمان؛ «توفیق أکوز» کودک  12 ساله و حافظ قرآن کریم است  که هم اکنون امامت بخشی از نماز تراویح مسجد «ساقیة الحمراء» شهر دارالبیضاء مراکش را برعهده دارد.

او در طول سه سال امامت بسیاری از مساجد شهر دارالبیضاء را برعهده داشته و تلاوت زیبایش موجب گشته با استقبال بسیاری از سوی نمازگزاران رو به رو شده و هر روز به خیل نمازگزاران این مسجد افزوده گردد.

امامت نماز تراویح، جایزه توفیق به دلیل شرکت در مسابقات ملی حفظ، تجوید و ترتیل قرآن کریم بوده است که به منظور تشوق وی و کمک به ظهور استعدادهایش به او اعطا شده است.

فقها وعلمای مراکشی در این باره می‌گویند، بر اساس فقه مالکی بلوغ، شرط امام جماعت در نمازهای واجب است و امامت نمازهای نافله برای کودکی که هنوز به بلوغ نرسیده است، اشکالی ندارد.

شیخ محمد أکوز پدر توفیق در ارتباط با او می‌گوید: توفیق که هم اکنون 60 حزب از قرآن کریم را حفظ است در کلاس سوم ابتدایی، برای سه سال متوالی تحصیل را با هدف حفظ قرآن رها کرد و او همچنان در کنار دیگر کودکان در مکتب‎خانه قرآنی منطقه «الصخور السوداء» در دارالبیضاء، قرآن می‌آموزد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

captcha