«روز قدس» دمیدن روح امید بر کالبد جهان اسلام است/ ضرورت اراده همگانی برای اعاده حقوق مسلمانان
کد خبر: 3720880
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۶
مصیب نعیمی عنوان کرد:

«روز قدس» دمیدن روح امید بر کالبد جهان اسلام است/ ضرورت اراده همگانی برای اعاده حقوق مسلمانان

گروه سیاسی ــ کارشناس مسائل خاورمیانه در رابطه با اهمیت نام‌گذاری روز قدس گفت: امسال توجه به یک سری موضوعات و بحران‌های جدید نشان می‎دهد که آمریکا و صهیونیست‌ها به‌دنبال از هم گسستن اتحاد جهان اسلام و رو در رو قرار دادن مسلمانان هستند، لذا روز قدس همانند دمیده شدن امید بر کالبد جهان اسلام و به‌ویژه فلسطین است و نوید روزهای خوشی را برای مسلمانان به همراه دارد.

جمعه// «روز قدس» امیدی تازه بر کالبد جهان اسلام دمید/ ضرورت اراده همگانی برای اعاده حق مسلمانان

«مصیب نعیمی»، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت روز قدس در تحکیم اتحاد جهان اسلام در حل مسئله فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: روز جهانی قدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان یک روز همگانی برای احیاء و زنده نگاه داشتن موضوع بیت‌المقدس و فلسطین اشغالی با توجه به ماهیت این مرکز اسلامی نامگذاری شد و شاهد هستیم هر ساله در تمامی کشورهای اسلامی استمرار و جریان دارد.

وی ادامه داد: روز قدس به‌ یک نماد همگانی تبدیل شده و حقیقت صهیونیسم را بیش از هر زمان دیگری برای مسلمانان روشن کرده است. همچنین این روز حقیقت برخی از توطئه‌های رژیم‌های وابسته را فاش کرده و نشان داده که قدس به‌عنوان یک عنصر اصلی و مورد اتفاق همه می‌تواند ابزار و وسیله‌ای برای بازگرداندن حقوق از دست رفته مردم فلسطین باشد.

نعیمی با بیان این مطلب که نام‌گذاری چنین روزی از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی به واقع خنثی کننده توطئه‌های بین‌المللی در جهت تغییر ماهیت و هویت این مکان به حساب می‌رود، تصریح کرد: بعد از جنایت‌های مکرر و ترفندها و توطئه‌های گسترده بین‌المللی در حمایت از تجاوزگری صهیونیستها، این روز نشان داد چاره‌ای جزء وحدت، انسجام و درخواست اراده همگانی برای اعاده حق مسلم مسلمانان نداریم.

کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: امسال توجه به یک سری موضوعات و بحران‌های جدیدی که به‌وجود آمده مثل انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، نشان می دهد که آمریکا و صهیونیست‌ها به‌دنبال از هم گسستن اتحاد جهان اسلام و رو در رو قرار دادن مسلمانان هستند. لذا روز قدس همانند دمیده شدن امید بر کالبد جهان اسلام و به‌ویژه فلسطین است و نوید روزهای خوشی را برای مسلمانان به همراه دارد.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که ماهیت وابستگی برخی رژیم‌های عرب امروز برای همگان آشکار شده است، گفت: رژیم‌‌های وابسته به غرب مثل عربستان و امارات، رژیم‌هایی هستند که توسط استعمار انگلیس ایجاد شده‌اند و همواره در این منطقه در راستای خواست و اراده غرب حرکت می‌کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان افزود: اما آن‌چه که امروز خودنمایی می‌کند وجود افراد تازه کار مانند ولیعهد جوان عربستان است که باعث شد تا پرده از وابستگی عربستان و برخی رژیم‌های عرب به غرب بردارد و به همین دلیل امروز شاهد انزوای عربستان در نزد افکار عمومی جهان هستیم. همچنین تلاش اسرائیل برای تحریف واقعیت مربوط به فلسطین و ماهیت آن با پشتیبانی این کشورهای وابسته انجام شده است. لذا این روز نقطه عطفی در این مرحله به حساب می‌آید تا آزادگان جهان بتوانند دوست و دشمن را از یکدیگر تمییز دهند.

انتهای پیام

 

captcha