تظاهرات شهروندان سوری و عراقی در روز قدس
کد خبر: 3720983
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

تظاهرات شهروندان سوری و عراقی در روز قدس

گروه بین‌الملل ـ کشور عراق و سوریه امروز(18 خردادماه) همچون ایران و برخی کشورهای امسال شاهد حضور پرشور مردم در تظاهرات روز جهانی قدس بود.

تظاهرات پرشور شهروندان سوری و عراقی در روز قدس
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)؛ مردم دمشق امروز به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است، از ورودی بازار «حمیدیه» دمشق تا مسجد جامع اموی در همبستگی با قدس شریف تظاهرات کردند.
 عراق 
همچنین، نیروهای امنیتی عراق نیز از ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی با مسدودکردن خیابان فلسطین و مسیرهای منتهی به آن در در شرق بغداد، زمینه را برای حضور راهمپیمایان عراقی در تظاهرات روز همبستگی قدس فراهم کردند.

براساس گزارش پایگاه خبری قرطاس نیوز؛ تظاهرکنندگان در بغداد، ضمن همبستگی با قدس، پارچه‌نوشته‌هایی در محکومیت اقدام ترامپ در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل از سوی ترامپ حمل کردند.
تظاهرات پرشور شهروندان سوری و عراقی در روز قدس

همچنین، شهرهای نجف، کربلا، واسط، دیاله و بصره نیز شاهد حضور تظاهرکنندگانی بود که با حمل پلاکاردهایی، جنایات اسرائیل در حق مردم فلسطین را محکوم و اعتراض خود نسبت به سکوت جامعه بین‌المللی نسبت به حوادث غزه را اعلام کردند.
یمن
به گزارش خبرنگار المیادین، شهروندان یمنی نیز با شعار «قادمون یا قدس»(ای قدس ما می‌آییم) در تجمع خیابان «الستین» شهر صنعاء، پایتخت این کشور شرکت کردند و روز جهانی قدس را گرامی داشتند.
انتهای پیام
captcha