تصویب کلیات آیین‌نامه هیئت «حفظ کرامت چهره‌های شاخص قرآنی»/ اسامی نهادهای عضو
کد خبر: 3721441
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
عباس سلیمی خبر داد:

تصویب کلیات آیین‌نامه هیئت «حفظ کرامت چهره‌های شاخص قرآنی»/ اسامی نهادهای عضو

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خادم‌القرآن عباس سلیمی با اشاره به تصویب کلیات آیین‌نامه هیئت حفظ کرامت چهره‌های شاخص قرآنی، گفت: سازمان‌ها و نهادهایی که در این کمیته عضویت خواهند داشت و محل استقرار دبیرخانه مربوطه، مشخص شده است.

تصویب کلیات آیین‌نامه هیئت «حفظ کرامت چهره‌های شاخص قرآنی» / نهادهای عضو

به گزارش ایکنا؛ در آخرین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، تشکیل «هیئت حفظ کرامت چهره‌های شاخص قرآنی» که حدود سه سال از طرح اولیه موضوع آن می‌گذرد، به شور گذاشته شد تا در صورت موافقت، اعضای شورا فعالیت خود را آغاز کند.
همچنین در جلسات گذشته شورای توسعه فرهنگ قرآنی، «عباس سلیمی» پیشکسوت قرآنی و از اعضای حقیقی این شورا به عنوان مسئول تدوین آیین‌نامه حفظ کرامت چهره‌های قرآنی تعیین شده بود.
در ادامه برای اطلاع از چند و چون فعالیت این هیئت، شرح وظایف آن، ترکیب اعضاء و ... گفت‌وگوی کوتاهی با این خادم قرآن صورت گرفته است.
عباس سلیمی، از اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر شورای توسعه، کلیات تشکیل این هیئت در یک بخش به تصویب رسیده است، گفت: این مصوبه در مورد ترکیب اعضاء و محل استقرار دبیرخانه بوده است. تصمیم‌گیری در مورد شرح وظایف مربوطه و اینکه این هیئت باید به چه نحوی فعالیت داشته باشد به اعضای کمیته محول شده است.
سلیمی بیان کرد: اعضایی که قرار است در این کمیته عضویت داشته باشند، نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی قرآن صدا و سیما و شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواهند بود که براساس نامه‌نگاری‌ صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورا، این نهادها هر کدام یک نماینده در هیئت خواهند داشت.
این خادم‌القرآن تصریح کرد: بعد از مشخص شدن اعضای این کمیته، جلسات برای روشن شدن روش کار و شرح وظایف، ترتیب داده خواهد شد تا این موضوعات نیز به تصویب برسد. در واقع در حال حاضر تنها در مقطع ترکیب حقوقی کار و محل دبیرخانه کمیته، مصوبه صادر شده و بر همین اساس، محل استقرار دبیرخانه نیز در شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha