آغاز به کار فعالیت‌ها برای دوره آینده مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3721835
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

آغاز به کار فعالیت‌ها برای دوره آینده مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ اولین نشست ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برگزار و در بخشی از آن با تأکید بر افزایش تبلیغات محیطی در دوره آینده از کاهش تبلیغات سی و پنجمین دوره مسابقات به یک سوم ادوار گذشته خبر داده شد.

آغاز به کار فعالیت‌ها برای دوره آینده مسابقات بین‌المللی قرآن / کاهش سه برابری تبلیغات سی و پنجمین دوره

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نخستین نشست ستاد برگزاری سی‌‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با حضور عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی و حجت‎الاسلام سلیمانی؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و جمعی از مسئولان این سازمان برگزار شد .
در ابتدای این نشست گروه افکارسنجی سی‌‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گزارشی را از فعالیت‌های خود در ایام مسابقات ارائه کرد.
در ادامه نیز رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درباره برگزاری زود هنگام نشست ستاد برگزاری سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، گفت: برگزاری این جلسات به این دلیل زودهنگام برگزار می‌شود که کمیته‌های مختلف بتوانند به‌خوبی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری سی‌و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بودجه کمی در نظر گرفته شده بود، گفت: باید هزینه‌های دیگر را کاهش دهیم و به بخش اثرگذاری توجه بیشتری شود تا حضور مردم در مسابقات بین‌المللی قرآن پررنگ‌تر شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف نیز در بخشی از این نشست بر تفکیک بخش عمومی و تخصصی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و ضمن تشکر از شهرداری تهران درباره کاهش تبلیغات محیطی سی‌و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ‌نسبت به دوره قبلی افزود: شهرداری یک سوم فضای محیطی را در این دوره برای تبلیغ نسبت به سی‌وچهارمین دوره مسابقات اختصاص داده بود.
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف نیز در این نشست با اشاره به اینکه مسئله حضور پررنگ مردم در مسابقات نیازمند جذابیت‌های خاص است، تاکید کرد: بخش فنی مسابقات یا ارائه محفوظات شرکت‌کنندگان برای عموم مردم اصلاً جذابیت ندارد؛ می‌توانیم پس از نماز مغرب و عشاء محفلی قرآنی با عنوان جُنگ قرآنی برگزار کنیم تا باعث جذابیت برای اقشار مختلف مردم شود.
قائم مقام سازمان اوقاف هم در جمع‌بندی این نشست، اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن به‌عنوان یک رویداد جهانی است و می‌تواند فرصت‌های بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد؛ لذا تمامی مسئولان ستاد برگزاری سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع نگاهی وسیع داشته باشند.
عابد با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورمان باید هر سال نسبت به سال قبل بهتر و قوی‌تر برگزار شود، یادآور شد: مسئولان برگزارکننده مسابقات نباید دچار یاس و ناامیدی شوند.

انتهای پیام

captcha