نگاهی به فعالیت‌های «موسسه قرآنی بشری» بوشهر
کد خبر: 3721953
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

نگاهی به فعالیت‌های «موسسه قرآنی بشری» بوشهر

گروه موسسات مردم نهاد ــ موسسه قرآنی بشری از سال 87 به طور رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کرد و کلاس‌هایی از جمله کارگاه‌های مشاوره ویژه خانواده‌ها برگزار کرده است.

آسیه ابراهیمی‌وقار، مدیرعامل موسسه قرآنی بشری شهرستان دیر شهر آبدان استان بوشهر در رابطه با فعالیت‌های این مؤسسه در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: از سال 87 به طور رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کردیم. کلاس‌های ترجمه، مفاهیم، روخوانی ـ روانخوانی، حفظ، تفسیر، قصه‌های قرآنی، احکام و کارگاه‌های مشاوره ویژه‌ها خانوادها، کلاس‌های نماز و وضو و همچنین کلاس‌های تفریحی-هنری نیز داشتیم.

ابراهیمی‌وقار تصریح کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم، مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و مسابقات سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی را نیز برگزار کردیم. همچنین یک سری مسابقات در رشته‌های حفظ، روخوانی، قرائت و...  را خود موسسه برپا کرده است.

نگاهی بر فعالیت‌های «موسسه قرآنی بشری» بوشهر

وی تصریح کرد: یک دوره تربیت مربی نیز داشتیم که حدود 20 مربی شرکت کردند. 8 مربی از این عزیزان با مدرک لیسانس علوم قرآنی را به طور ثابت در موسسه به کار گرفتیم و ما بقی در دوره‌های مختلف در طول سال با ما همکاری دارند.

مدیرعامل موسسه قرآنی بشری اظهار کرد: با اداراتی نظیر آموزش‌پرورش در برپایی کلاس‌های «همگام با مدارس» و یا با سازمان بسیج، سازمان بهزیستی، سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) و... همکاری داریم و کلاس‌های قرآنی را که درخواست کنند برایشان اجرا می‌کنیم.

ابراهیمی‌وقار در رابطه با تأمین اعتبار موسسه تصریح کرد: هزینه‌های ما از طریق شهریه‌های که از کلاس‌ها دریافت می‌کنیم، تأمین می‌شود که البته کلاس‌های قرآنمان یا رایگان هستند و یا بسیار کم هزینه هستند و بیشتر کلاس‌های هنری تأمیین اعتبار می‌کنند. از برخی افراد که تحت پوشش هستند نیز هزینه دریافت نمی‌شود. مکان ما اجاره‌ای است و البته زمینی خریداری کردیم که متأسفانه به دلیل عدم حمایت مالی هنوز نتوانستیم کار ساخت و ساز را شروع کنیم.

نگاهی بر فعالیت‌های «موسسه قرآنی بشری» بوشهر

مدیرعامل موسسه قرآنی بشری در رابطه با استقبال از کلاس‌های این موسسه بیان کرد: الحمدالله استقبال عالی است و هر سال بهتر از سال گذشته می‌شود. از بچه سه، چهار سال تا خانم 50-60 ساله در همه فصل‌های سال در کلاس‌های ما شرکت می‌کنند و کودکان بیشتر در کلاس‌ قصه‌های قرآن و بزرگ‌سالان در کلاس‌های احکام و محافل قرآنی شرکت می‌کنند.

وی گفت: فعالیت برتری که می‌توانم از آن یاد کنم، این است که به علت همکاری با آموزش و پرورش و برگزاری کلاس‌های قرآنشان به عنوان مدیر نمونه استان در سال 96 معرفی شدم.

مدیرعامل موسسه قرآنی بشری تصریح کرد: محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی سیدمحمدجواد حسینی دعوت شده از مشهد، محفل ویژه بانوان، کلاس‌های احکام، روخوانی، روان‌خوانی و حفظ نیز از جمله کلاس‌های موسسه در ماه رمضان است که به علت امتحانات و ماه رمضان تعداد شرکت کنندگان نسبت به ماه‌های دیگر کمتر شده است.

وی در پایان گفت‌: درخواستی از مسؤلان دارم که دوست‌ دارم از رسانه ایکنا منتشر شود. به علت استقبال بالا از کلاس‌های مؤسسه به مکانی بزرگ و امکانات بیشتری نیاز داریم که این امر کمک و همت مسؤلان را می‌طلبد که اگر در این زمینه به ما کمک کنند، لطف بزرگی را در حق ما کرده‌اند.

نگاهی بر فعالیت‌های «موسسه قرآنی بشری» بوشهر

انتهای پیام

captcha