افتتاح 80 پایگاه آموزش حفظ قرآن در «اربد» اردن
کد خبر: 3725376
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

افتتاح 80 پایگاه آموزش حفظ قرآن در «اربد» اردن

گروه بین‌الملل ـ اداره اوقاف استان «اربد» اردن از افتتاح 80 پایگاه آموزش حفظ، تلاوت و تجوید قرآن کریم در مساجد تحت پوشش خود خبرداد.

افتتاح 80 پایگاه آموزش حفظ قرآن در «اربد» اردن 

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السوسنة؛ عبدالسلام نصیر، مدیر اوقاف اربد با اعلام این خبر تصریح کرد: هدف از افتتاح این پایگاه‌های قرآنی تشویق به روی آوردن به کتاب خدا برای رسیدن به خیر، اجر و ثواب است.

وی با بیان این که این مراکز به ایفای نقش خود در سوق دادن جوانان به سوی عبادت خداوند از روی آگاهی و بصیرت می‌پردازند، افزود: در سال جاری علاوه بر حفظ و تجوید قرآن، فقه عبادات و معاملات، سیره پیامبر(ص) نیز تدریس می‌شود.

مدیر اوقاف اربد در ادامه از رایگان بودن ارائه خدمات قرآنی در این مراکز خبرداد و تصریح کرد: دروس ارائه شده در این مراکز توسط مدرسان مجرب و دارای مجوز از وزارت اوقاف و به مدت سه روز در هفته تدریس می‌گردد.

 وی همچنین اظهار کرد: وزارت اوقاف در صدد توانمندسازی مدرسان به منظور افزایش دارالقرآن‌ها در مناطق مختلف کشور است که این توانمندسازی در سه سطح ابتدایی، تکمیلی و پیشرفته انجام می‌گیرد.

نصیر در پایان گفت: از شرکت کنندگان در این مراکز به منظور مشارکت در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف و همچنین، مسابقه بین‌المللی حفظ و تلاوت، و تجوید قرآن «الهاشمی» اردن که توسط وزارت اوقاف برگزار می‌شود، استفاده خواهد شد. 

انتهای پیام

captcha