توطئه تعطیلی حج شکست خورد/ حج با دلار 3900 تومان
کد خبر: 3726198
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
قاضی عسکر عنوان کرد:

توطئه تعطیلی حج شکست خورد/ حج با دلار 3900 تومان

گروه جامعه ــ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برگزاری حج مطلوب طی سال گذشته و توافق خوب با وزارت حج عربستان برای حج امسال، گفت: قیمت حج با دلار سه هزار و 900 تومان محاسبه شده است.

توطعه تعطیلی حج شکست خورد/ حج با دلار 3900 تومان

به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی صبح امروز در جمع هزاران نفر از زائران حج تمتع سال جاری که در مراسم آموزشی حج در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی گردهم جمع شده بودند، با اشاره به اینکه سال گذشته فضای مسمومی قبل از حج به راه افتاده بود که موجب شد عده ای از سفر منصرف شوند، گفت: علی رغم شیطنت های خبری و فضاهای مسموم سال گذشته حج مطلوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: عده ای توطئه کرده بودند که حج تعطیل شود اما شکست خوردند و همه کسانی که سال گذشته با تردید به حج رفته بودند دیدند که یکی از بهترین مراسم های حج برگزار شد و همه حرف ها باطل بود و حج باعزت برگزار شد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با تأکید بر اینکه امسال هم شرایط مساعد است و ما امیدواریم که بهتر از سال قبل مناسک انجام شود، گفت: در توافق بین دو طرف تمام خواسته های سال گذشته آمده است و یک سلسله امتیازات دیگر هم به قرارداد اضافه شده است. علی رغم اینکه روابط سیاسی بین دو کشور وجود ندارد اما چون به توافق رسیده ایم که مسائل سیاسی در حج دخالت نداشته باشد و طرف سعودی هم این را پذیرفته است، مشکلی در خصوص حج نداریم.

وی از زائران حج خواست به هیچ وجه به تبلیغات سوء دشمنان که به دنبال جدا کردن ایران از کنگره بزرگ حج هستند، توجه نکنند و افزود: سازمان حج و زیارت ایران از وزارت حج عربستان خواسته بود که دیدار مسئولان ایران را جزو اولین دیدارهای حج قرار دهد و آنها هم پذیرفتند به همین دلیل ما خیلی زود به توافق رسیدیم و اقدامات شروع شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: شرایط کنونی عربستان مقداری حساس است و از آنجایی که چند سال است که مشکلات اقتصادی دارند نتوانسته اند هتل هایی که در مدینه خراب کرده بودند و شهرک حجاجی که در دست ساخت داشتند را تکمیل کنند به همین دلیل شرایط هتل ها در مدینه نسبت به مکه مناسب نیست و تعداد هتل ها کم است به همین دلیل حجاج فقط شش روز در مدینه خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه تفاوت قیمت حج فقط در کیفیت هتل ها و فاصله ایستگاه های پروازی تا مکه است و تفاوت دیگری در ارائه خدمات به حجاج وجود ندارد، به التهابات حوزه ارز اشاره و اظهار کرد: با توجه به این التهابات با رئیس بانک مرکزی دیدار و به رئیس جمهور کشورمان نامه نوشته و خواستار این شدم که علی رغم لغو ارز مبادله ای حج با نرخ ارز مباده ای محاسبه شود که مورد قبول قرار گرفت و حج با دلار سه هزار و 900 تومان محاسبه شد.

قاضی عسکر تصریح کرد: از چند سال قبل تاکنون قیمت حج گران نشده است بلکه اختلاف قیمت حج با گذشته به دلیل تفاوت قیمت ارز است. و اکنون هم قیمت قربانی حجاج با دلار سه هزار و 900 تومان محاسبه شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها تأکید کرد که اصلاً مصلحت نیست زائران پول ایرانی ببرند و آنجا به دلار تبدیل کنند چرا که موجب تحقیر ایران می شود و افزود: ما در امور شخصی حجاج دخالت نمی کنیم اما با توجه به شرایط پیشنهاد ما این است که زائران خرید خود را از داخل کشور انجام دهند به ویژه اینکه برای خرید با تخفیف حجاج از داخل کشور هم تمهیداتی اندیشیده شده است و طی هفته آینده اطلاع رسانی در این زمینه صورت می گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان ضمن اشاره به معنویت حج، تصریح کرد: این سفر به راحتی تکرار نمی شود و در هیچ فریضه دینی تا این حد معنویت و فرایض کنار هم جمع نشده است، در کدام اعمال دینی به جز حج داریم که امام زمان(عج) در خیمه کنار ما در حال عبادت باشد. زائران پس از حج بخشیده می شوند و زندگی جدیدی اغاز می کنند پس باید تلاش کنند از لحظه به لحظه این سفر استفاده کنند.  

 انتهای خبر

captcha