آموزش دوست‌یابی و رفتار اجتماعی در مؤسسه قرآنی «مصباح»
کد خبر: 3726726
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

آموزش دوست‌یابی و رفتار اجتماعی در مؤسسه قرآنی «مصباح»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآنی مصباح استان بوشهر ویژه نوجوانان کلاس‌های آموزشی دوست‌یابی و رفتار اجتماعی را برگزار می‌کند.

نگاهی به فعالیت‌های «مؤسسه قرآنی مصباح» استان بوشهر

منیره شهبازی، مدیر مؤسسه مصباح بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، تجوید، حفظ قرآن کریم، نماز و اذان و مشاوره از جمله فعالیت‌های بوده که این مؤسسه از زمان تأسیس تاکنون برگزار کرده است.

مدیر مؤسسه مصباح افزود: به علت کوچک بودن منطقه و بالا بودن تعداد پایگاه‌های قرآنی و مهد قرآن در منطقه، فقط چهار کلاس روخوانی ویژه بزرگسالان و کودکان، روان‌خوانی و مشاوره خانواده را برای ترم تابستان برگزار کردیم که چهار مربی در حال اداره این کلاس‌ها هستند.

وی در رابطه با نحوه برگزاری کلاس مشاوره این مرکز بیان کرد: کلاس مشاوره با حضور «عرفانی»، کارشناس مشاوره و روانشناس، برای دو گروه سنی بزرگسالان در موضوع ازدواج و آئین همسرداری، روابط و مشکلات تربیتی کودکان و برای نوجوانان در رابطه با دوست‌یابی، رفتار اجتماعی برگزار می‌شود که استقبال نسبتاً خوبی از این کلاس شد و در هر دوره حدود 25 الی 30 متربی شرکت می‌کنند.

شهبازی در رابطه با هزینه‌های مؤسسه گفت: مؤسسه مصباح در حسینیه امام ضامن(ع) فعالیت‌هایش را ادامه می‌دهد و مشکلی از نظر پرداخت اجاره‌بها ندارد و فقط هزینه‌های جانبی مانند خرید وسایل کمک آموزشی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، هزینه تدریس مربیان و... را برعهده دارد که برای تأمین همین مقادیر هم با مشکل مواجهه است و هیچ ارگان و یا نهادی به ما کمک نمی‌کند.

مدیر مؤسسه مصباح در رابطه با استقبال قرآن‌آموزان از فعالیت‌های این مؤسسه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، اوج فعالیت‌های موسسه مصباح است که محافل قرآن و کلاس تقسیر نهج البلاغه و قرآن کریم را برگزار می‌کند که جمعیتی بالغ بر 300 الی 400  نفر در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و در حالت معمول سال حدود 70 نفر در کلاس‌ها شرکت می‌کنند که هر کلاس 20 الی 30 شرکت‌کننده دارد.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی مصباح استان بوشهر از سال 78 فعالیت‌های خود را آغاز کرد، اما از 85 مجوز رسمی خود را از نهادهای مسئول گرفته است. مؤسسه مصباح بوشهر در حسینیه امام ضامن(ع)، واقع در خیابان سبزآباد، کوچه پرواز، خیابان رایانی واقع است.

انتهای پیام

captcha