مسلمانان کانادا نگران از ورود به آمریکا
کد خبر: 3727027
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

مسلمانان کانادا نگران از ورود به آمریکا

گروه بین‌الملل – مسلمانان کانادا که همیشه برای عبور از مرز و ورود به آمریکا مورد تبعیض قرار می‌گرفته‌اند، از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ و اعمال قانون منع ورود مسلمانان به این کشور، با نگرانی‌های بیشتری روبرو شده‌اند.

مسلمانان کانادا نگران از ورود به آمریکا/ ادیت شده

به گزارش ایکنا به نقل از گلوبال نیوز؛ ترامپ اولین بار در شهریور سال 96 قانون منع ورود مسلمانان هفت کشور از جمله ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن به آمریکا را اعمال کرد.

اگرچه در این قانون اسمی از کشور کانادا برده نشده است، اما خیلی از مسلمانان کانادایی از اینکه برای عبور از مرز آمریکا با تبعیض و مشکلات مختلف مواجه شوند، نگران هستند.  

یکی از ساکنان تورنتو در کانادا که برای دیدن خانواده‌اش که در شیکاگو هستند چندین بار در سال باید از مرز آمریکا گذر کند، گفت: هر بار که می‌خواهم از مرز رد شوم دلشوره دارم و نفسم را در سینه حبس می‌کنم. هر بار نمی‌دانم آیا به من ویزا می‌دهند یا خیر. چون از مسلمانان دیگر، چیزهایی شنیده‌ام که مرا نگران می‌کند و می‌ترسم با من هم همان رفتار را کنند و تبعیض قائل شوند. 

موارد مشابه چنین تبعیض‌هایی که علیه اتباع کشورهای مسلمان اعمال شده، بسیار است و هفته گذشته به چندین کودک اهل سوریه که ساکن کانادا هستند، برای شرکت در جشنواره‌ای که در واشنگتن برگزار می‌شد، ویزا ندادند.

شورای ملی مسلمانان کانادا به مسلمانان این کشور توصیه کرده است قبل از ورود به سفارت آمریکا همه مدارک اعم از بلیط و آدرس دقیق جایی را که می‌خواهند بروند همراه خود داشته باشند و در صورتی که ویزای آنها رد شد و تبعیضی علیه‌شان صورت گرفت، باید از افسر بخواهند جزئیات دلیل رد شدن ویزایشان را به صورت مکتوب به آنها تحویل دهد و اسم فردی که آنها را رد کرد به خاطر بسپارند. همچنین اگر شاهدی وجود دارد اطلاعات تماس آنها را بگیرند.

انتهای پیام

captcha