نگهداری قرآن نقره‌ای در مسجد بزرگ مسکو
کد خبر: 3727948
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

نگهداری قرآن نقره‌ای در مسجد بزرگ مسکو

گروه بین‌الملل – مسجد بزرگ مسکو در روسیه موزه‌ای اسلامی دارد که در آن صفحاتی از قرآن نگاشته‌شده با نقره نگهداری می‌شود.

نگهداری قرآن نقره‌ای در مسجد بزرگ مسکوبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری al-ain.com؛ مسجد بزرگ مسکو سه سال پیش(سال 2015) توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و با حضور رؤسای جمهور کشورهای مختلف همچون قرقیزستان، قزاقستان و ترکیه افتتاح شد.

این مسجد در چندین طبقه بنا شده است و علاوه بر اقامه نماز برنامه‌های زیادی از جمله جلسات حفظ قرآن برگزار می‌کند که روزانه شاهد استقبال بانوان و آقایان است.

در یکی از طبقات مسجد بزرگ مسکو موزه اسلامی قرار گرفته است که در آن تابلوهای قرآنی و نسخه‌های دست‌نویس و قدیمی کلام وحی نگهداری می‌شود.

این موزه همچنین قسمتی از پرده کعبه، ماکت مسجد بزرگ مسکو و صفحاتی از قرآن مکتوب با نقره را در خود جای داده است که قدمت آن به چند قرن پیش برمی‌گردد.

بازدید تماشاگران جام جهانی از مسجد
مسجد بزرگ مسکو این روزها شاهد حضور تماشاگران جام جهانی 2018 روسیه در این مکان نیز بوده است و طی چند هفته گذشته بسیاری از آنان برای دیدن این مکان عبادی از نزدیک، به آنجا آمده‌اند.

مسجد مسکو در میان آثار و بناهای روسیه از اهمیت ویژه‌ و سبک معماری منحصر به فردی برخوردار بوده و در روزهای جمعه و عیدهای فطر و قربان میزبان تعداد زیادی از نمازگزاران است.

همچنین در این مسجد خطبه جمعه به سه زبان عربی، تاتاری و روسی ایراد می‌شود و با وجود این‌که گنجایش 10 هزار نفر را دارد، در نمازهای عید فطر و قربان، حدود 100 هزار نمازگزار به آنجا آمده و به دلیل کمبود جا در استادیوم و خیابان‌های اطراف مسجد نماز اقامه می‌کنند.

نگهداری قرآن نقره‌ای در مسجد بزرگ مسکو

انتهای پیام

captcha