آمادگی ایران برای همکاری با مدارس قرآنی سنگال
کد خبر: 3728281
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

آمادگی ایران برای همکاری با مدارس قرآنی سنگال

گروه بین‌الملل – رایزن فرهنگی کشورمان در داکار در دیدار با رهبران طریقت‌های اسلامی مریدیه و تیجانیه سنگال به منظور همکاری آموزشی با مدارس و مؤسسات قرآنی این کشور اعلام آمادگی کرد.

آمادگی ایران برای همکاری با مدارس قرآنی سنگالبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در سنگال؛ عین الله قشقاوی سفیر و سید‌حسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال با سفر به شهرهای طوبی( پایتخت طریقه مریدیه) و کائولاک( پایتخت طریقه تیجانیه شاخه نیاس) با شیخ «منتقی امباکه»، رهبر مریدیه و شیخ «احمد تیجانی نیاس» رهبر تیجانی‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

سفیر کشورمان در این دیدار بر اراده ایران به منظور تقویت فعالیت‌های مشترک ایران و سنگال تأکید کرد؛ رایزن فرهنگی ایران در داکار نیز با اشاره به سابقه ده ساله فعالیت های فرهنگی دینی رایزنی در سنگال آمادگی خود را به منظور همکاری آموزشی با مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال به ویژه برگزاری نخستین دوره آموزش خوشنویسی اسلامی در شهر طوبی اعلام کرد.

خلفاء طرق مریدیه و تیجانیه سنگال نیز در این دیدار که با حضور مسئولان محلی انجام شد، ضمن تشکر از هیأت ایرانی اظهار کردند جمهوری اسلامی ایران مایه سربلندی جهان اسلام است و ما خواهان تقویت ارتباطات خود با ایران به ویژه شهرهای مذهبی قم و مشهد هستیم.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام عباس معتقدی، رئیس جامعة المصطفی شعبه سنگال، ندیمی استاد دپارتمان زبان، ادبیات و تمدن پارسی دانشگاه داکار و ناصری مدیر شرکت «سنیران» نیز که در این دیدارها حضور داشتند، گزارشی از فعالیت‌های علمی و اقتصادی خود را به رهبران دینی عالی رتبه سنگال ارائه کردند.

آمادگی ایران برای همکاری با مدارس قرآنی سنگال

آمادگی ایران برای همکاری با مدارس قرآنی سنگال

انتهای پیام 

captcha