مرحله دوم ارزیابی قاریان نهمین دوره طرح «اسوه» برگزار می‌شود/ ثبت نام حافظان نوجوان ادامه دارد
کد خبر: 3728919
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
فردا؛

مرحله دوم ارزیابی قاریان نهمین دوره طرح «اسوه» برگزار می‌شود/ ثبت نام حافظان نوجوان ادامه دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر طرح «اسوه» با اشاره به استقبال کم حفاظ نوجوان گفت: مرحله دوم طرح ارزیابی قاریان نوجوان فردا به صورت شفاهی برگزار و نتایج طی هفته آتی منتشر می‌شود.

پنج‌شنبه مرحله دوم ارزیابی قاریان طرح اسوه/ تمدید مهلت ارسال آثار حافظان کل

محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح ملی اسوه در رابطه با آخرین وضعیت اجرایی این طرح در نهمین دوره در گفتوگو با ایکنا؛ بیان کرد: بعد از تبلیغات رسانهای و فراخوان قاریان و حافظان 9 تا 12 سال، افراد علاقهمند، آثار خود را به دبیرخانه اسوه ارسال کردند. از ابتدای هفته جاری، مرحله اول ارزیابی آثار انجام شد که راهیافتگان به مرحله دوم داوری از فردا، 21 تیرماه در آزمون شفاهی و مصاحبه حضوری حاضر میشوند. در مصاحبه حضوری، سوالاتی نیز از والدین قاری نوجوان پرسیده میشود و در هفته آتی، نتایج جمعبندی و اسامی منتخبان اعلام خواهد شد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن ادامه داد: در بخش قرائت، 70 اثر به دبیرخانه ارسال شد که با توجه به تجربه در اجرای این طرح در سالهای گذشته این عدد یک عدد منطقی است که از بین این شرکتکنندگان یک کلاس 15 نفره را تشکیل خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در بخش حفظ قرآن، با وجود پایان یافتن زمان فراخوان رسمی، هنوز شرکتکنندگان به حد نصاب نرسیدهاند که قصد داریم به صورت میدانی و رایزنیبا مراکز فعال حفظ قرآن در کشور، حافظان کل با این شرایط سنی را شناسایی کنیم تا زمانی که تعداد به حد نصاب برسد.

میرزاجانی از علل استقبال کم حافظان قرآن از طرح اسوه، تعداد پایین حفاظ کل با این شرایط سنی در بین پسران دانست و افزود: از آنجایی که این دوره برای اولینبار در بخش حفاظ اجرا میشود، تصویر روشنی از آمار حافظان قرآن نداشتیم. پس برای جذب بیشتر در این بخش، ارزیابی آثار حافظان را با صبر و حوصله بیشتری ادامه خواهیم داد. اگر بین 15 تا 20 نفر اعلام آمادگی کنند، دوره اسوه برای حفاظ نیز اجرا خواهد شد در غیر این صورت از اجرای این بخش فعلا صرف نظر خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha