حضور 100 هزار نفری قرآن‌آموزان اردنی در پایگاه‌های تابستانه
کد خبر: 3729106
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

حضور 100 هزار نفری قرآن‌آموزان اردنی در پایگاه‌های تابستانه

گروه بین‌الملل ـ وزارت اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن از حضور بیش از 100 هزار قرآن‌آموز دختر و پسر در پایگاه‌های تابستانه آموزش حفظ قرآن در این کشور خبرداد.

حضور صدهزار قرآن آموز در پایگاه های تابستانی اردن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عمون؛ عبدالناصر ابوالبصل، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن با اعلام این خبر تصریح کرد: پایگاه‌های تابستانه آموزش حفظ قرآن در این کشور رایگان بوده و پذیرای همه گروه‌های سنی است.

 وی با اشاره به تقسیم‌بندی قرآن‌آموزان بر اساس گروه‌های سنی، گفت: قرآن‌آموزان در این مراکز علاوه بر حفظ قرآن کریم با احکام تلاوت قرآن، تفسیر، احکام طهارت و نماز و گزیده‌هایی از سیره پیامبر اسلام(ص) آشنا می‎شوند.

حاتم سحیمات، مدیر اداره آموزش‎های دینی وزارت اوقاف اردن نیز در ارتباط با اهمیت این پایگاه‌های تابستانه آموزش قرآن تصریح کرد: این مراکز با هدف استفاده از اوقات فراغت قرآن دانش‌آموزان در تعطیلی تابستان برای حفظ قرآن کریم و یادگیری احکام تلاوت در قالب برنامه‌های تفریحی، فرهنگی و آموزشی ایجاد شده است.

گفتنی است، پایگاه‌های تابستانه آموزش حفظ قرآن که در حدود 2000 مسجد در سراسر اردن برپا شده است، در نوبت صبح و به مدت سه روز در هفته پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

captcha