اعلام نتایج مرحله مقدماتی مسابقات همخوانی قرآن/ حضور 4 گروه از خوزستان
کد خبر: 3729120
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

اعلام نتایج مرحله مقدماتی مسابقات همخوانی قرآن/ حضور 4 گروه از خوزستان

گروه مسابقات ــ نتایج مرحله مقدماتی مسابقات همسرایی و همخوانی قرآن کریم که امسال با تغییراتی جزئی در شکل دریافت آثار همراه بود، اعلام شد.

اعلام نتایج مرحله مقدماتی مسابقات همسرایی و همخوانی قرآن  / حضور چهار گروه از خوزستان

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نتایج مرحله مقدماتی مسابقات همسرایی و همخوانی قرآن کریم اعلام شد که براساس آن ۱۲ گروه از ۳۷ گروه شرکت‌کننده از ۱۷ استان در این دوره از مسابقات مطابق دستورالعمل مسابقات به مرحله نهایی راه یافتند.
داوری این آثار طی روزهای 16 و 17 تیرماه و در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت و در نهایت نیز 12 گروه به عنوان راه‌یافتگان به مرحله کشوری این بخش معرفی شدند.
بر اساس این گزارش ۳۷ گروه از ۱۷ استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند که براساس دستورالعمل مسابقات ۱۲ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که اسامی گروه‌های راه‌یافته به مرحله نهایی به ترتیب زیر است؛
۱- گروه العباد استان خوزستان
۲- گروه الانوار استان خوزستان
۳- گروه اسراء استان مازندران
۴- گروه فاطر استان مازندران
۵- گروه میعاد استان خوزستان
۶- گروه تسنیم استان آذربایجان غربی
۷- گروه رضوان استان آذربایجان شرقی
۸- گروه شمس استان تهران
۹- گروه ثامن‌الحجج استان یزد
۱۰- گروه انوار الزهراء استان خوزستان
۱۱- گروه شهید دانش استان یزد
۱۲-گروه حبل‌المتین استان زنجان
بر اساس گزارش ایکنا رشته همخوانی و همسرایی از بخش نغمات و آواهای دینی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، امسال برای اولین بار و برای رعایت عدالت بیشتر بین‌ استان‌های برخوردار با استان‌های کمتر برخوردار، دچار تغییراتی شد.
تغییراتی که محوریت آن اعزام یک هیئت مشخص به استان‌های مختلف برای ضبط آثار با استفاده از امکانات یکسان بود. بعد از اعلام این تغییرات بود که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مهلتی در نظر گرفته شد تا گروه‌های فعال استان‌های مختلف آمادگی خود برای حضور در این بخش اعلام کنند.
در ادامه نیز تا اواخر سال گذشته به گروه‌ها مهلت داده شد تا در این بخش ثبت نام کنند. همچنین محوریت آثار براساس آنچه که در دستورالعمل آمده بود، در بخش عمومی قرآن کریم، ادعیه و مناجات و مدح و ثنای پیامبر اکرم(ص) و در بخش اختصاصی نیز بیداری اسلامی، وحدت اسلامی، استکبار ستیزی، مقاومت و جهاد، انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، قدس و فلسطین و انتظار و مهدویت اعلام شد.

انتهای پیام

captcha