ترور یک فعال قرآنی در «عدن» یمن
کد خبر: 3732213
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

ترور یک فعال قرآنی در «عدن» یمن

گروه بین‌الملل ـ شیخ محمد راغب بازرعة، مدیر اداره آموزش حفظ قرآن دفتر آموزش و پرورش شهر عدن(جنوب یمن) توسط افراد مسلح ناشناس ترور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیرة؛ شیخ محمد راغب مازرعه که امام و خطیب مسجد «عبدالله عزام» منطقه «معلا» واقع در شهر عدن یمن نیز بود، به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس ترور شد.

شاهدان عینی اعلام کردند: افراد مسلح که سوار بر یک اتومبیل بودند،  امام و خطیب مسجد عبدالله عزام را دیروز(30 تیرماه) به هنگام خروج از مسجد پس از اقامه نماز هدف شلیک گلوله قرار دادند که وی پس از اصابت چهار گلوله در سر کشته شد.

براساس این گزارش، افراد مسلح پس از انجام این ترور پا به فرار گذاشتند و هنوز هیچ گروهی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته و پلیس عدن نیز هنوز بیانیه‌ای رسمی در این زمینه صادر نکرده است.

شیخ راغب بازرعه سی و ششمین امام جماعتی است که از نیمه سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون در استان عدن یمن ترور شده‌اند.

وزارت اوقاف یمن ضمن محکوم کردن استمرار ترور ائمه مساجد در عدن از دستگاه‎های امنیتی خواست به وظایف خود در برابر محافظت از مبلغان این شهر عمل کنند.

 شهر عدن یمن اکنون در سیطره دولت عبدربه منصور هادی و نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات است و این شهر از اختلالات امنیتی گسترده و ترور مسئولان و نظامیان رنج می‌برد.

انتهای پیام

 
captcha