آمادگی فلسطینیان برای برپایی تظاهرات «جمعه کودکان شهیدمان»
کد خبر: 3733645
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

آمادگی فلسطینیان برای برپایی تظاهرات «جمعه کودکان شهیدمان»

گروه بین‌الملل ـ شهروندان فلسطینی برای برپایی تظاهرات «جمعه شهید ما» در طول حصار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین آماده می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیرة؛ این تظاهرات به دعوت کمیته ملی اردوگاه‌های مسیر بازگشت و شکستن محاصره و در طول حصار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار می‌شود.

این کمیته در اطلاعیه‌ای، ضمن دعوت از ساکنان غزه برای مشارکت گسترده در تظاهرات «جمعه شهدای ما»، تأکید کرد: هدف از استمرار این راهپیمایی‌ها، اصرار ملت فلسطین بر خنثی‌کردن توطئه‌ها و جاودانه‌کردن روح شهیدان به‌ویژه کودکانی است که در این تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز به شهادت رسیدند.

براساس این گزارش، تظاهرات امروز پس از نماز عصر آغاز خواهد شد و شهروندان فلسطینی با حرکت به سمت اردگاه‌های بازگشت در شرق نوار غزه بر تحقق خواسته‌های خود که حق بازگشت به فلسطین، شکستن محاصره طالمانه غزه، رد معامله قرن آمریکایی و مخالفت با سرزمین جایگزین فلسطین است، تأکید می‌کنند، تظاهرات امروز تا ساعت 7 و نیم عصر به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

تاکنون نزدیک به 150 فلسطینی به علت مشارکت در راهپیمایی‌های بازگشت و لغو محاصره که از 10 فروردین‌ماه سال جاری جمعه هر هفته برگزار می‌شوند، شهید شده‌اند که در میان آنها 18 کودک وجود دارد. وزارت بهداشت فلسطین و درمان فلسطین اعلام کرد که بیش از 16 هزار فلسطینی هم در این راهپیمایی‌ها زخمی شده‌اند که جراحات 390 نفر از آنها شدید است.

انتهای پیام

 

captcha