افتتاح اجلاس بین‌المللی «عدالت برای فلسطین» در بیروت
کد خبر: 3734289
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

افتتاح اجلاس بین‌المللی «عدالت برای فلسطین» در بیروت

گروه بین‌الملل ـ چهارمین اجلاس بین‌المللی «به خاطر عدالت برای فلسطین»، امروز با حضور 500 شرکت‌کننده از کشورهای عربی و مناطق مختلف جهان در بیروت، پایتخت لبنان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از  المیادین؛ اسقف عطالله حنا، رئیس اسقف‌های ارتدوکس در قدس  امروز (هفتم مردادماه) در مراسم افتتاحیه چهارمین اجلاس بین‌المللی «به خاطر عدالت برای فلسطین» تصریح کرد: قدس در معرض حملاتی قرار دارد که با هدف جداکردن آن از هویت عربی ـ اسلامی انجام می‌شود.

وی با بیان این که هیچ قدرت خبیثی در این جهان نمی‌تواند قدس را از هویت و فرهنگ ما جدا کند، تاکید کرد: مسئله فلسطین، موضوع ملتی که در راه آزادی مبارزه می‌کند.

عطالله حنا، قدس را پایتخت همیشگی ملت فلسطین خواند و تاکید کرد: حمله به مسجدالاقصی، حمله همزمان به مسلمانان و مسیحیان است.

 اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس در ادامه سخنان خود، به طرح «معامله قرن» که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شده، اشاره و تاکید کرد: این طرح که با هدف پایان دادن به مسئله فلسطین مطرح شده، به نتیجه نخواهد رسید.

 در ادامه این مراسم، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی با اشاره به قانون «دولت یهودی» گفت: این قانون بر نژادپرستی رژیم اشغالگر تاکید داشته و فلسطینیان را در حاشیه قرار می‌دهد و حق تعیین سرنوشت را از آنها می‌گیرد.
 
وی با تاکید بر این که ما از ذره‌ای از خاک مسجدالاقصی نخواهیم گذشت، اظهار کرد: وحدت کشورهای عربی ما را در دفاع از مقدسات قوی‌تر خواهد کرد.
 
معامله قرن، قانون دولت یهودی، مسئله اسرا و بازداشت‌شدگان راه‌های حمایت از آن‌ها و مبارزه با عادی‌سازی روابط با اسرائیل و راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه از موضوعاتی است که در چهارمین اجلاس بین‌المللی «به خاطر عدالت برای فلسطین» مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام

 

captcha