حضور معاون قرآن وزیر ارشاد در منزل سفیر فلسطین
کد خبر: 3734507
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

حضور معاون قرآن وزیر ارشاد در منزل سفیر فلسطین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در دیدار با سفیر فلسطین، قرآن را اصلی‌ترین محور دیپلماسی فرهنگی بین مردم ایران و فلسطین عنوان کرد.

حضور معاون قرآن وزیر ارشاد در منزل سفیر فلسطینبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سلسله دیدارهای خود با سفرای کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با سفیر فلسطین در منزل شخصی وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ضمن تقدیر از حضور سفیر کشور فلسطین در افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن با اشاره به سخنرانی ایشان در این آئین اظهار کرد: این سخنرانی از سر صدق و عمق جان بود و بر پیوند عمیق فرهنگی و انقلابی ملت ایران با ملت شریف فلسطین تاکید داشت.
وی ادامه داد: با توجه به تجربه طولانی، شما از موضع ایران نسبت به موضوع و آرمان فلسطین بهتر آگاه هستید، اما به عنوان عضوی کوچک از مجموعه دولت جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کنم اگر دو یا سه عنصر را از عناصر اصلی انقلاب اسلامی بدانیم، بدون شک بعد از اسلامیت مبارزه با استعمار و استکبار جهانی و دفاع از آرمان‌ فلسطین است.
معاون قرآنی وزیر ارشاد با تاکید بر هجمه‌های تبلیغاتی به منظور تفرقه و ایجاد اختلاف بر لزوم پایداری در دفاع از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و گفت: البته برخی شیطنت‌ها و تلاش‌های تخریبی از طرف دشمنان وجود دارد و ممکن است برخی فریب خورده این تبلیغات مسموم باشند، اما الحمدلله نظام اسلامی و عموم مردم مسلمان و همه مسئولان دلسوز نظام جمهوری اسلامی در دفاع از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین تاکید دارند .
وی به بیان خالصانه صلاح زواوی در افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن که مورد توجه حضار قرار گفته بود اشاره کرد و گفت: این سخنان در واقع حس درونی ما نسبت به عمر با برکت انقلاب اسلامی بود و در دل و جان برای مردم فلسطین، وجود شریف شما و رزمندگان فلسطینی دعا می‌کنیم و آرزوی توفیقات بیشتر در راه مبارزه با اسرائیل غاصب را از خداوند منان مسألت داریم و امیدواریم ان‌شالله امت اسلامی در سایه رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و علمای بزرگ اسلامی در اقصی نقاط جهان قوت توان بیشتری را برای دفاع از آرمان فلسطین پیدا کنند.
معاون قرآنی وزیر ارشاد اظهار امیدواری کرد در نمایشگاه سال آینده به صورت جدی‌تر غرفه‌ای به کشور عزیز فلسطین اختصاص یابد که در آن اهتمام مردم فلسطین در زمینه قرآن و معرفی قرآن به عنوان اصلی‌ترین محور دیپلماسی فرهنگی بین مردم ایران و فلسطین و همچنین خدمات موسسات بین‌المللی داخلی ایران به آرمان فلسطین در حوزه قرآن ارائه و موجب تعاملات مثبتی شود.
در ادامه، زواوی با اشاره به فرهنگ غنی جمهوری اسلامی و بهره‌گیری از آیات روحبخش قرآن درباره ارزش‌های والا و کرامت مقام زن به عنوان الگویی برای سایر کشورهای اسلامی به عنوان نقطه عطف در تعاملات اجتماعی گفت: فرهنگ مردم ایران درباره جایگاه و مقام والای زن و احترام به بانوان در خانواده‌های ایرانی نمونه‌ای بارز از فرهنگ دینی است که می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی الگویی مثال‌زدنی باشد.
در پایان این دیدار عبدالهادی فقهی‌زاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدایایی برای یادبود و قدردانی به سفیر فلسطین اهدا کرد.

انتهای پیام

captcha