شرکت در انتخابات قدس حرام است
کد خبر: 3734622
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
شورای فتوای فلسطین:

شرکت در انتخابات قدس حرام است

گروه بین‌الملل: شورای عالی فتوای فلسطین هر گونه کاندیداشدن یا مشارکت در انتخابات شهرداری قدس را حرام اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معا، شورای عالی فتوای فلسطین با صدور فتوایی اعلام کرد: کاندیدشدن یا مشارکت در انتخابات شهرداری قدس حرام است، چرا که مفاسد و آسیب‌های ناشی از این مشارکت در مقایسه با منافع آن بسیار زیاد است.

در این فتوا آمده است: تکیه‌کردن بر ستمگران، کمک به اشغالگران برای نهادینه‌کردن سیاست‌ها و طرح‌های خود برای نفوذ بر شهر قدس، کمک به یهودی‌سازی قدس و تغییر آثار دینی و تاریخی این شهر از جمله آسیب‌های مشارکت در این انتخابات است.

براساس قوانین بین‌المللی، قدس یک شهر عربی ـ اسلامی اشغال‌ شده است و مشارکت در انتخابات آن مشروعیت‌بخشی به اشغال این شهر است.

ساخت 2000 واحد صهیونیست‌نشین

از سوی دیگر، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی از ارائه طرحی جدید برای ساخت 2000 واحد مسکونی برای یهودیان در روستای عرعره واقع در النقب اشغالی خبر داد.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یواو گالانت تأکید کرد: اجازه نمی‌دهد بادیه‌نشینان فلسطینی اراضی النقب را به تصرف خود درآورند.

بازداشت 4 فعال رسانه‌ای
 
خبر دیگری از فلسطین حاکی است که نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرده و اقدام به بازداشت گسترده فلسطینیان کردند.

بنابر این گزارش، در جریان این حملات دست کم 20 فلسطینی به اسارت نظامیان اسرائیلی درآمدند.
همچنین نظامیان صهیونیست چهار فعال رسانه‌ای به نام علاء ریماوی (مدیر شبکه) محمد علوان، قتیبه حمدان و حسنی عبدالجلیل را به اسارت گرفتند، این 4 خبرنگار برای شبکه «قدس» کار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha