امارات، میزبان جشنواره بین‌المللی «البرده»
کد خبر: 3735104
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

امارات، میزبان جشنواره بین‌المللی «البرده»

گزوه بین‌الملل ـ وزارت فرهنگ و توسعه دانش امارات از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی «البردة» با ساختاری جدید در شهر ابوظبی، پایتخت این کشور خبرداد.

برگزاری جشنوار هنرهای اسلامی «البردة» در امارات

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی البیان؛ نورة بنت محمد الکعبی، وزیر فرهنگ و توسعه دانش امارات در این باره تصریح کرد: جشنواره «البردة» با با ساختاری جدید از  روز 23 آبان ماه آغاز می‌شود و در این دوره از جشنواره تلاش خواهد شد تا این رویداد بین‌المللی منعکس‌کننده تمدن اسلامی و مظاهر و جلوه‌های در فرهنگ، هنر، موسیقی، معماری و اقتصاد اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اهمیت این جشنواره در جذب هنرمندان، شعرا و خوشنویسان بزرگ از همه جهان و با هدف نشر زیبایی و غنای هنرهای اسلامی، توضیح داد: این جشنواره شامل چندین نشست، نمایشگاه و نشست‌های هنری است که با هدف تقویت ارتباط میان هنرمندان و تشویق پژوهش در زمینه هنرهای اسلامی برگزار می‌شود.

آگاهی‌بخشی فرهنگی و تبلیغ جشنواره به زبان‎های مختلف، ایجاد شناخت فرهنگی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های مختلف با موضوع هنرهای اسلامی، انتشار نشریه درباره فرهنگ اسلامی و برپایی دوره‌های آموزشی هنری و حضور جهانی از طریق همکاری با مؤسسات و مراکز فرهنگی و هنری در کشورهای مختلف جهان از جمه اقداماتی است که در این دوره از جشنواره بین‎المللی «البردة» مورد توجه قرار می‌گیرد.

جشنواره بین‌المللی البرده امارات به دلیل پرداختن به مسائل مختلف فرهنگی و هنری، تاکنون 15 دوره آن با استقبال گسترده هنرمندان، خوشنویسان، شاعران و ...برگزار شده است.

انتهای پیام

captcha