راه‌اندازی مجدد کمیته بازنگری چاپ قرآن‌ در الجزایر
کد خبر: 3735584
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

راه‌اندازی مجدد کمیته بازنگری چاپ قرآن‌ در الجزایر

گروه بین‌الملل ـ در پی انتشار نسخه‌ای از قرآن با اشتباهات چاپی در الجزایر، وزارت اوقاف این کشور تصمیم به راه‌‌اندازی مجدد «کمیته‌ بازنگری و نظارت بر نسخه‌های قرآن» گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه لبنانی النهار؛ به دنبال انتشار نسخه‌ای از قرآن همراه با اشتباهات چاپی در الجزایر، محمد عیسی، وزیر امور دینی و اوقاف این کشور، کمیته‎ای را مکلف به بازنگری در نسخه‌های قرآن کریم کرد.

این وزارتخانه همچنین، از فعالان این عرصه خواست با مراجعه به وزارت اوقاف و دریافت مجوز، فعالیت‏‎های خود را از سر بگیرند.

وزات اوقاف الجزایر  با بیان این که کمیته بازنگری بعد از مشخص شدن اعضای جدید از سوی وزیر، کار خود را آغاز می‎کنند، تصریح کرد: همه کسانی که در گذشته در زمینه نشر و توزیع مصحف فعالیت می‌کردند و مجوز آنها باطل شده،  می‌توانند بار دیگر به وزارت اوقاف مراجعه کرده و درخواست تجدیدنظر درباره پرونده خود را ارائه دهند.

همچنین وزارت اوقاف الجزایر از همه ائمه مساجد و مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی خواست که قرآن‌های موسوم به «الحاذق الصغیر» که توسط مؤسسه انتشارات «ابن الحفصی» منتشر شده را به دلیل وجود اشتباهات جمع آوری کرده و بازگردانند.

این وزارتخانه همچنین از همه اساتید قرآن در مدارس و مکتب‌خانه های قرآنی خواست از انتشار این نسخه میان قرآن‌آموزان ممانعت به عمل آورند.

انتهای پیام

captcha