نبود مکان ثابت باز هم مؤسسه‌ای را به تعطیلی کشاند
کد خبر: 3736211
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

نبود مکان ثابت باز هم مؤسسه‌ای را به تعطیلی کشاند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسه اسماءالحسنی بوشهر با اشاره به محل برگزاری کلاس‌های قرآنی این مؤسسه گفت: محلی که ما برای برپایی دوره‌هایمان داشتیم اجاره‌ای بود که همین امر موجب شد تا مدتی فعالیتمان را در مدارس ادامه دهیم و در واقع می‌توان گفت نداشتن مکان ثابت معضل بزرگی است که با آن روبرو هستیم.

سکینه مقاتلی، مدیرعامل مؤسسه اسماءالحسنی بوشهر در رابطه با فعالیت‌های مؤسسه در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: از سال 90 تاکنون فعالیت‌های بسیاری از جمله برگزاری کلاس‌های قرآنی در رشته‌های مختلف روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر، مکالمه عربی، حفظ چند جزء و ... را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همچنین دو سال مهد قرآنی را راه‌‌اندازی و با محوریت آموزش قرآن به کودکان چهار تا شش سال اداره کردیم که متأسفانه اخیراً به علت مشکلاتی از جمله نبود مکان منایب تعطیل شده است.

مقاتلی تصریح کرد: مکانی که در آن فعالیت می‌کردیم، اجاره‌ای بود که همین موضوع موجب شد تا نتوانیم مدت طولانی را در آنجا فعالیت و برنامه‌‌هایمان را اجرایی کنیم به همین دلیل چند سالی نیز در مدارس فعالیت کردیم که همه این مشکلات دست به دست هم داد تا مؤسسه رو به تعطیلی کشیده شود و در ادامه با رایزنی‌هایی که انجام دادیم قرار بر این شده تا از مهرماه مکان جدیدی را در اختیار ما قرار دهند.

مدیرعامل مؤسسه اسماءالحسنی بوشهر اظهار کرد: البته فعالیتمان در مدرسه نیز مشکلاتی از قبیل باز و بستن بودن درب مدرسه و تداخل کلا‌س‌ها داشتیم که اگر مکان جدید تحویل داده شود نیمی از مشکلات ما هم حل می‌شود و ان‌شاءالله از اول مهر کلاس‌های قرآنی و مهد قرآن برگزار می‌شود.

وی در رابطه با برگزاری دوره تربیت مربی قرآن در مؤسسه ادامه داد: به علت مشکل مالی و مکانی که داشتیم نتوانستیم این دوره را به صورت مستقل برای خودمان برگزار کنیم ولی در برگزاری دوره‌های تربیت مربی با مؤسسه طاها همکاری داشتیم و تعدادی از قرآنیانمان در این دوره شرکت کردند. مربیانی هم تربیت شدند که با ادارات و نهادهای مختلفی از جمله شرکت نفت، نیروی سپاه استان برای برگزاری کلاس‌های طرح صالحین، کلاس‌های جامعة‌القرآن، مدارس و غیرانتفاعی‌ها همکاری دارند. در حال حاضر در خود مؤسسه حدود 7 مربی داریم که از اول مهرماه کلاس‌های قرآنی را برگزار می‌کنند.

مقاتلی با اشاره به نحوه تأمین اعتبارات فعالیت مؤسسه گفت: تمامی هزینه‌های مؤسسه از شهریه‌‌های دریافتی از قرآن‌آموزان تأمین می‌شود و معمولاً از تمامی دور‌هایی که برگزار می‌کنیم استقبال می‌شود و بهترین دوره‌ را می‌توان دوره مکالمه عربی که در سال 92 ویژه حوزویان برگزار شد، معرفی کرد که در این طرح 25 نفر ثبت‌ نام کردند و در انتهای دوره مدرک معتبر برایشان صادر کردیم.

مدیرعامل مؤسسه اسماءالحسنی بوشهر اظهار کرد: مسابقات قرآنی داخلی را نیز برگزار کردیم که برگزیدگان به مراحل بعدی که مسابقات بین مؤسساتی بود راه یافتند و در نهایت در مسابقات استانی رتبه آوردند. همچنین  در مسابقات آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی شرکت و رتبه نیز کسب کردند.

مقاتلی در پایان با بیان اینکه تنها مشکل ما مکان است، گفت: اگر مکان مناسب به ما داده شود نیمی از مشکلاتمان حل می‌شود، البته ناگفته نماند مؤسساتی که بانوان مدریتشان می‌کنند بیشتر دچار مشکل می‌شوند که در همین رابطه نیاز به حمایت بیشتری دارند.

یادآور می‌شود، مؤسسه اسماءالحسنی در بوشهر، خیابان هلالی، کوچه 12، مدرسه ریحان واقع شده است.

انتهای پیام

captcha