بازدید هیئت بانوان دینی و قرآنی عراق از ایکنا
کد خبر: 3736322
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

بازدید هیئت بانوان دینی و قرآنی عراق از ایکنا

گروه بین‌‌الملل ـ هیئتی از بانوان فعال دینی، قرآنی و فرهنگی مؤسسه «زینبیات» عراق صبح امروز (15 مردادماه) از خبرگزاری ایکنا بازدید کردند.

بازدید هیئتی از بانوان دینی و قرآنی عراق از ایکنا
به گزارش ایکنا؛ هیئتی از بانوان مؤسسه فرهنگی «زینبیات» وابسته به گردان‌‌های حزب‌الله عراق، صبح امروز ضمن بازدید از محل خبرگزاری ایکنا از نزدیک با فعالیت‌ها و برنامه‌های این رسانه خبری آشنا شدند.

این هیئت عراقی با حضور در تحریریه فارسی و بین‌الملل ایکنا از نزدیک در جریان تولید و انتشار اخبار در سرویس‌های مختلف این رسانه خبری قرار گرفتند.

مهم‌ترین راهبردهای ایکنا در عرصه بین‌المللی و نحوه تعامل این رسانه با شخصیت‌ها و کارشناسان بین‌المللی در حوزه‌های مختلف قرآنی، دینی و تحولات سیاسی منطقه و رویکرد تقریبی ایکنا در پرداختن به موضوعات بین‌المللی از دیگر مسائلی بود که این هیئت عراقی در جریان آن قرار گرفتند.

در جریان این دیدار، أم جعفر ساعدی، مسئول هیئت و مدیر اداری و مالی مؤسسه فرهنگی «زینبیات» به خبرگزاری ایکنا گفت: مؤسسه زینبیات، یک مؤسسه فرهنگی است، اما داری چندین معاونت است که یکی از آن‌ها، معاونت‌ قرآنی است.

وی افزود: ما در این بازدید ضمن استفاده از این فضای معنوی، تلاش خواهیم کرد که فعالیت قرآنی مؤسسه از این پس تنها محدود به دوره‌های آموزش حفظ و تلاوت نباشد و از تجربیات قرآنی ایکنا در حوزه‌های مختلف قرآنی استفاده کنیم.

ساعدی با اشاره به این که معاونت قرآنی مؤسسه فرهنگی «زینبیات» دارای 4 مرکز در سطح شهر بغداد است، گفت: این مراکز در زمینه آموزش حفظ و قواعد و احکام تلاوت قرآن به دختران قرآن‌آموز و مادران فعالیت می‌کنند.

این بانوی فرهنگی عراق گفت: بخش دوم فعالیت‌های قرآنی مؤسسه «زینبیات»، افتتاح مرکز قرآنی «النور المبین» است که این مرکز اکنون دارای 90 قرآن‌آموز دختر است.

وی اضافه کرد: کسب رتبه‌های دوم و سوم در مسابقات ملی قرآن عراق در نجف اشرف در بخش بانوان و کسب رتبه نخست در مسابقات ملی قرآن «ابوحنیفه» در بغداد در بخش بانوان از جمله افتخارات این مرکز است.

این مرکز همچنین با مؤسسات قرآنی شیعه و سنی عراق ارتباط خوب و سازنده‌ای دارد و در زمینه برگزاری مسابقات و همایش‌های قرآنی نیز فعال است.

حضور فعال در پیاده‌روی اربعین و احیای موکب در مسیر زائران حسینی، اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی متنوع در مناسبت‌های مذهبی، حضور پرشور در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس و واکنش مناسبت به تحولات سیاسی منطقه از دیگر فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی زینبیات است.

یادآوری می‌شود، مؤسسه فرهنگی زینبیات، یک مؤسسه اسلامی ویژه بانوان و از مؤسسات جامعه مدنی عراق است که مقر آن در بغداد عراق است، دعوت جامعه به تمسک به دین مبین اسلام، نشر فرهنگ و علوم اهل بیت(ع)، ارتقاء وضعیت زنان در تمامی سطح و آگاهی‌بخشی نسبت به حقوق و وظایف زنان از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است.
 
گزارش تصویری این دیدار را اینجا ببینید

انتهای پیام
captcha