هفتمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی شهریورماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3736457
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

هفتمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی شهریورماه برگزار می‌شود

گروه دانشگاه ــ دانشگاه ادیان و مذاهب هفتمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی را با شرکت جمعی از اندیشمندان جهان، اول شهریور برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری، قائم مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این مطلب گفت: از رسالت‌های بزرگ دانشگاه ادیان و مذاهب معرفی عالمانه اسلام و معارف ناب تشیع به پیروان سایر ادیان و مذاهب در جهان است و به همین منظور این دانشگاه با برگزاری دوره‌های آموزشی شیعه شناسی و دعوت از نخبگان ادیان مختلف درجهان هفتمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی را برگزار می‌کند.

وی گفت: با توجه به بهره‌گیری از تجربیات ادوار گذشته و مشورت با اساتید مجرب این عرصه متون آموزشی این دوره تدوین و برای دانش پژوهان به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد.

حجت‌السلام مصطفی جعفرطیاری در ادامه افزود: برگردان متون دینی و معارف شیعه به زبان سلیس انگلیسی کار پر حجم و زمان‌بری بود که با عنایت خداوند و الطاف اهل بیت (ع) با بهره‌گیری اساتید فن تدوین شده و امیدواریم دانش پژوهانی که از اقصی نقاط جهان در این دوره شرکت می‌کنند با آموزه‌های ناب اسلام و تشیع آشنا شوند.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان این دوره پس از حضور در کلاس‌های تعریف شده در کشور‌های خود فرهنگ اصیل تشیع را در دانشگاه‌ها و موسسات علمی پژوهشی جوامع خود مطرح خواهند کرد و این همان رسالتی است که این دانشگاه برای صدور فرهنگ تشیع به جهان عهده دار آن است.

قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب از دیگر مزیت‌های دعوت از فرهیختگان ادیان به ایران را آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: تلاش داریم دانش آموختگان در خلال شرکت در کلاس‌های این دوره با اماکن مذهبی، موسسات علمی پژوهشی و نماد‌های تاریخی ایران آشنا شوند.

گفتنی است؛ هفتمین دوره بین‌المللی شیعه شناسی از اول شهریور ۹۷ به مدت یک هفته در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha