تحریریه ایکنا؛ میزبان ویژه‌برنامه روز خبرنگار شبکه قرآن سیما + عکس و فیلم
کد خبر: 3736950
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

تحریریه ایکنا؛ میزبان ویژه‌برنامه روز خبرنگار شبکه قرآن سیما + عکس و فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عوامل تولید ویژه‌برنامه روز خبرنگار شبکه قرآن و معارف سیما امروز در تحریریه ایکنا حضور یافتند.

تحریریه ایکنا؛ میزبان ویژه‌برنامه روز خبرنگار شبکه قرآن سیما + عکس و فیلم

به گزارش ایکنا؛ همزمان با سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، ویژه‌برنامه تجلیل از خبرنگاران قرآنی از سوی شبکه قرآن و معارف سیما در محل تحریریه ایکنا اجرا و به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن پخش شد.

این برنامه‌ با تلاوت قرآن کریم توسط محمد خرمی، قاری قرآن و مجری برنامه خبری «انعکاس» آغاز شد. گفت‌وگو با سیدمحمدجواد شوشتری، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا و معرفی اجمالی نحوه ارسال خبر بر روی خروجی سایت و پردازش سوژه‌های خبری توسط خبرنگاران از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

شوشتری در بخشی از گفت‌وگوی خود در این برنامه زنده تلویزیونی، ضمن خوش‌آمدگویی به عوامل شبکه قرآن و معارف سیما به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های این خبرگزاری به عنوان یکی از مراکز سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: 15 سال از عمر خبرگزاری ایکنا می‌گذرد و امروز این نوید را می‌توانیم، بدهیم که به زودی ایکنا دارای 19 زبان خواهد شد، دو زبان فیلیپینی و آلمانی به جمع زبان‌ها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران این مجموعه، علاوه بر دانش خبرنویسی در حوزه کاری خود نیز تخصص‌های لازم را دارند، ادامه داد: تقریباً به صورت میانگین روزانه 400 تا 500 خبر، تحلیل، گفت‌وگو و... روی خروجی سایت قرار می‌گیرد و این‌ها خبرهایی پیرامون آموزش قرآن هستند و یا با محوریت پرداختن به سبک زندگی قرآنی نشر پیدا می‌کنند.

شوشتری از پرمخاطب بودن صفحات انگلیسی خبرگزاری بین‌المللی ایکنا، نسبت به زبان فارسی خبر داد و در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تعریف خبرنگار قرآنی پرداخت و افزود: ما به دنبال این هستیم که محتواهای قرآنی را در زندگی مردم کاربردی ارائه کنیم و اینکه صرفاً به معرفی یک جلسه قرآن پرداخته شود برای ما یک خبر نیست، بلکه به دنبال این هستیم که بگوییم، بسیاری از اشکالات در جوامع به ویژه جوامع اسلامی به دلیل عدم توجه به قرآن در زندگی است و در این راه به دنیال آن هستیم تا بیشتر به کارهای چندرسانه‌ای بپردازیم.

وی در پایان سخنانش از صاحب‌نظران خواست تا ایده‌های خود را برای بهبود روند خبرگزاری ارائه دهند.

تحریریه ایکنا؛ میزبان ویژه‌برنامه روز خبرنگار شبکه قرآن سیما + عکس و فیلم

در بخشی از ویژه‌برنامه زنده روز خبرنگار، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، طبق سنتی هرساله در تحریریه ایکنا حضور یافت و ضمن تبریک روز خبرنگار تصریح کرد که این شبکه قرآنی بر آن است تا ارتباط خود را با رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های قرآنی و در رأس آن خبرگزاری بین‌المللی قرآن نسبت به قبل افزایش دهد.

روند تهیه، تنظیم و ارسال خبر از ابتدا تا به انتها و چگونگی قرار گرفتن آن بر روی خروجی ایکنا، آشنایی با بخش بین‌الملل خبرگزاری و زبان‌های خارجه که هر روزه تعداد زیادی از اخبار این خبرگزاری را به خود اختصاص می‌دهد، از جمله بخش‌های این برنامه یک ساعته بود که توسط خبرنگاران ایکنا تقدیم حضور بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما شد.

تحریریه ایکنا؛ میزبان ویژه‌برنامه روز خبرنگار شبکه قرآن سیما + عکس و فیلم

در ادامه مجری ویژه‌برنامه روز خبرنگار با حضور در سرویس معارف ایکنا از سوژه‌هایی که از سوی این بخش پیگیری می‌شود، گزارشی تهیه و ارائه کرد.

ویژه‌برنامه روز خبرنگار ادامه پیدا کرد تا اینکه در ادامه حبیب مهکام از اساتید و پیشکسوتان قرآنی در تحریریه ایکنا حضور یافت و با قطعه شعری با خبرنگاران همراه شد. ارائه رویدادهای قرآنی روز از محل تحریریه فارسی ایکنا از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

تحریریه ایکنا؛ میزبان ویژه‌برنامه روز خبرنگار شبکه قرآن سیما + عکس و فیلم

اهدای گل و هدیه از سوی محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به خبرنگاران ایکنا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود، ویژه‌برنامه روز خبرنگار به تهیه‌کنندگی فراز خسروی و اجرای جواد نصیری به همت گروه محافل و مسابقات شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

فیلم این برنامه را اینجا ببینید.

صدیقه صادقین

انتهای پیام 

captcha