تشویقی که ماندگار شد/ خاطراتی از مرحوم حجت‌الاسلام اصغرپور
کد خبر: 3737732
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
استان قزوین؛ داغدار الگویی قرآنی

تشویقی که ماندگار شد/ خاطراتی از مرحوم حجت‌الاسلام اصغرپور

گروه فعالیت‌های قرآنی - سعید علی‌اکبری، روشن‌دل حافظ کل قرآن کریم عنوان می کند: مرحوم اصغرپور فردی بسیار مهربان و با عطوفت، مؤمن، متواضع و شریف بود که همواره در مسیر راهنمایی جامعه قرآنی و قرآن آموزان تلاش داشت. زمانی که هنوز حافظ کل نشده بودم روزی برای ایشان آیاتی را تلاوت کردم و ایشان ضمن تشویقم گفت که داری به قله نزدیک می‌شوی، همین روند را ادامه بده، و این‌گونه موجبات تشویق من برای ادامه مسیر حفظ می‌شدند.

داغی که بر دل نشست

به گزارش ایکنا از قزوین، خبر سنگین بود و باورش سخت اما واقعیت داشت؛ عروج حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین اصغرپور از این دنیای فانی به ملکوت اعلی، بازهم نشان داد که این دنیا محل گذر است برای همه، از کودک و جوان گرفته تا میان‌سال و پیر، «کلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ * وَيَبْقَىٰ وَجْهُ رَبِّكَ ذُوالْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ»؛
حجت‌الاسلام مرحوم حسین اصغرپور جوانی فعال در عرصه‌های مختلف قرآنی که افتخار داشت کل آیات قرآن کریم را در حفظ کرده و آن را میهمان قلب و روح و جانش کند؛ وی را به قرائت‌های زیبا، داوری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف و مربیگری و آموزش قرآن به قرآن آموزان و متعلمین می‌شناسند؛ و اینک جایگاه فانی دنیا را ترک گفته و به نزد باری‌تعالی پرواز گرفت.
مراسم تشییع و بزرگداشت وی آکنده از غم و اندوه بود و از اقشار مختلف مردم در قالب گعده‌هایی به ذکر فضایل وی با هم مشغول بودند از بستگان و دوستان گرفته تا طلاب حوزه‌های علمیه و فعالان و بزرگان قرآنی. به سراغ تعدادی از حاضران در جمع رفتیم تا بیشتر با این شخصیت فعالی قرآنی آشنا شویم.

مرحوم اصغرپور حق بزرگی به گردن طلاب علوم دینی دارد
حجت‌الاسلام علی عباسی؛ مسئول حوزه‌های علمیه استان قزوین بیان می کند: مرحوم حسین اصغرپور حافظ کل و قاری قرآن و مدتی به‌عنوان مسئول واحد قرآن و عترت حوزه‌های علمیه استان قزوین مشغول فعال بود.
وی با مدیریت برنامه‌های مختلف قرآنی در حوزه‌های علمیه به آموزش و فراگیری علوم قرآنی به طلاب علاقه‌مند مشغول بود و ازاین‌رو حق بزرگی به گردن طلاب علوم دینی داشته و در دل‌های بسیاری جای دارد. داغ از دست دادن وی سنگین است؛ روحش قرین شادی باشد.

مادر مرحوم اصغرپور خانواده‌ای قرآنی را در دامان خویش پرورش دادند
پرویز خوش‌پنجه مدیر مهد قران استان قزوین می گوید: حسین اصغرپور را بارها در برنامه‌های مهد دیده بودیم اما بیشتر آشنایی ما با مادر بزرگوار وی بانو اسکندری از حافظان کل قرآن استان است که بسیار بزرگ‌منش بوده و خانواده‌ای قرآنی را در دامان مادرانه خویش پرورش دادند. بدون شک داغ از دست دادن چنین فرد فعال و ارزشمندی به‌سختی جبران خواهد شد.

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته...

آقای علی‌اکبری؛ داری به قله نزدیک می‌شوی
سعید علی‌اکبری روشن‌دل حافظ کل قرآن کریم عنوان می کند: مرحوم اصغرپور از حافظان کل قران کریم و از داوران مسابقات قرآنی در سطوح مختلف بودند که آخرین داوری وی مربوط به مسابقات شهرستانی اوقاف بود. وی فردی بسیار مهربان و با عطوفت، مؤمن، متواضع و شریف بود که همواره در مسیر راهنمایی جامعه قرآنی و قرآن آموزان تلاش داشت.
یادم می‌آید زمانی که هنوز حافظ کل نشده بودم روزی برای ایشان آیاتی را تلاوت کردم و ایشان گفتند آقای علی‌اکبری داری به قله نزدیک می‌شوی، همین روند را ادامه بده، و این‌گونه موجبات تشویق من برای ادامه مسیر حفظ می‌شدند.
خوب است که جامعه ما قدر بزرگان و فعالان قرآنی به‌ویژه حفاظ را بدانند و تا زنده هستند در مسیر تکریم آن‌ها قدم‌هایی برداشته شود.
ساخت سریال پدر در یکی از شبکه‌های تلویزیونی با محوریت بیان گوشه‌ای از زندگی یک حافظ قرآن قدم خوبی بود تا زندگی قرآنی و جایگاه آن معرفی و عظمت آن مشخص شود لذا امیدواریم این روند پرقدرت‌تر و بهتر از قبل ادامه یابد. خبر از دست دادن وی بسیار ناراحت‌کننده بود چراکه مانند وی بسیار کم‌پیدا می‌شود و جای ایشان در بین ما خالی است.

عاشق شهدا بود
زهره اسدی حافظ کل قرآن تصریح می کند: با ایشان و خانواده پدری‌شان رفت‌وآمد خانوادگی داشتیم. این خانواده مؤمن و متعهد در عرصه‌های مختلف قرآنی زبانزد هستند و صبر و نجابت و پاکی مادر ایشان بسیار ستودنی است.
یک‌بار همراه با مرحوم اصغرپور در سفر راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب همسفر بودیم و ایشان مدام از همسر من آقای مجتبوی که از جانبازان سرافراز کشورمان هستند در خصوص لحظه به لحظه آن روزها می‌پرسید که نشان از عشق والای وی به شهدا و ایثارگران داشت.

داغی که بر دل نشست

اهتمام وی در فراگیری و حفظ آیات قرآن بسیار جالب و ستودنی بود
خدابخش مسئول تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) قزوین اظهار می کند: آشنایی من با مرحوم حسین اصغرپور از زمان تحصیل در مدرسه علمیه معصومی در قم آغاز شد و چند سالی را با هم در یک محیط بودیم. اهتمام وی در فراگیری علوم قرانی و حفظ آیات قرآن بسیار جالب و ستودنی بود و همه او را به‌عنوان طلبه‌ای مؤدب، متدین و مؤمن می‌شناختند.
بعد از بازگشت به قزوین نیز الحمدالله این آشنایی و دوستی ادامه یافت و وی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین مسئولیت آموزش علوم قرآنی را به طلاب بر عهده داشت.
از شنیدن خبر ارتحال وی بسیار متأثر شده و از خداوند برای وی طلب آموزش و غفران دارم.

مرحوم اصغرپور پرورش‌یافته دامن مادری بسیار مراقب در رزق حلال است
خانم علیجانی از مدیران مهد قرآن استان قزوین می گوید: آشنایی ما بیشتر با بانو اسکندری مادر مرحوم اصغرپور است که از حافظان کل قرآن مهد قرآن به شمار می‌روند. ایشان به معنای واقعی یک مادر بسیار مراعات‌کننده در تربیت فرزندان خود بوده و نسبت به رزق حلال بسیار مراقب هستند و از همان ابتدا برای تربیت 3 فرزندش برنامه داشت. این خانواده الگویی بارز و پسندیده برای تمامی خانواده‌ها است.
یک‌بار با من تماس گرفت و عنوان کرد که برای فرزند پسرش که در حدود 22 سال سن داشت به دنبال همسری شایسته است. به وی گفتم زود نیست؟ گفت نه؛ من برای تربیت فرزندانم زحمت بسیار کشیده‌ام و می‌خواهم همان‌گونه مانند قبل پاک بمانند. احساس می‌کنم زود ازدواج کردن فرزندانم موجبات حفظ پاکی و نجابت آن‌ها خواهد شد و ایمانشان بیش از همیشه حفظ می‌شود.
در دامن چنین مادری فرزندی شایسته به نام مرحوم حسین اصغرپور رشد کرد و توانست در عرصه‌های مختلف قرآنی موفقیت چشمگیر داشته باشد. ارتحال مرحوم اصغرپور در سن جوانی می‌تواند یک تلنگر برای هوشیاری همه ما باشد که مرگ سن و سال نمی‌شناسد و به سراغ همه ما خواهد آمد.
زندگی مرحوم اصغرپور به‌عنوان جوانی پاک و پرهیزگار یک تابلو و شاخص برای همه ماست و الگویی برای همه جوانان است. بی‌شک افرادی که وی در مسیر قرآن پرورش داده باقیات و صالحاتی ارزشمند برای ایشان خواهد بود.

راه‌اندازی حلقه‌های قرآنی توسط وی زبانزد بود
رضا صفی خانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان می کند: آن مرحوم سال‌ها امام جماعت مسجد امام حسین(ع) بود. هر مسئولیتی که وی بر عهده داشت به نحو احسن به سرانجام رسیده و آثار فعالیت‌های فرهنگی وی در این مسجد و حوزه‌های علمیه برای همیشه باقی است. راه‌اندازی حلقه‌های قرآنی توسط وی در این مسجد و دغدغه‌مندی و پیگیری و علاقه وی به کار در کنار تدریس عرصه‌های قرآنی زبانزد بود و شاگردان بسیاری نیز از وی به‌جامانده است.
درگذشت وی مایه تأثر و تأسف همگان است و امیدواریم شاگردان و نیروهای تربیتی وی به‌عنوان باقیات و صالحات برای وی دارای برکات ارزشمند باشد. بی‌شک اثرات عملکرد وی برای همیشه بر جای خواهد ماند.

داغی که بر دل نشست

خانواده‌ها کیفیت زندگی را بااتصال به خداوند، قرآن و اهل‌بیت بالا ببرند
خانم امینی از فعالان قرآنی نیز تصریح می کند: مرحوم اصغرپور در دامن والدینی مؤمن و متعهد بزرگ شد و به‌عنوان حافظ کل قرآن به‌مانند مادر بزرگوارش در راه قرآن تلاش داشت.
می‌توان به‌روشنی خصوصیات مؤمن را در مادر ایشان مشاهده کرد چراکه در حدیثی آمده مؤمن غمش در دل است و ما در تمامی این مدت متوجه غم و ناراحتی بانو اسکندری مادر مرحوم اصغرپور به‌واسطه بیماری سخت فرزندشان نشدیم. در حقیقت ایشان به‌تنهایی بار سنگین فقدان فرزند را بر دوش کشیدند و بی‌شک رفتار مؤمنانه مادر ایشان الگویی برای یکایک ماست.
خانواده در تربیت فرزند دارای نقش بسیار مهم و ارزشمندی است و در این خانواده موضوع تربیت صحیح فرزند در اولویت بود و همین موجب شده تا این خانواده را از یاران و عاملان قرآن بشناسیم.
بسیار نیکو است خانواده‌ها چنین الگوهایی را برای تربیت فرزندان خویش مدنظر داشته و کیفیت زندگی خویش را بااتصال به خداوند، قرآن و اهل‌بیت بالا ببرند.

سخن آخر
در طول انجام مصاحبه‌های مختلف شیفته شخصیت ندیده مادر بزرگوار مرحوم اصغرپور شدم. وقتی در طول مراسم از نزدیک وی را دیدم متوجه صحت تمامی گفته‌ها شدم چراکه مادر با آرامش و صبری ستودنی و عجیب به میهمانان و حاضران در مراسم خوش‌آمد گفته و با تکه کلام‌هایی چون «قربان قدم‌هایتان»، «خوش‌آمدید»، «خداوند شما را حفظ کنه» و امثال آن نشان داد که صبر در مصیبت را به‌راستی و درستی از آموزه‌های دینی و اهل‌بیت به‌ویژه حضرت زینب کبری (س) فرا گرفته و راه آن‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار داده است.
بانو اسکندری و مرحوم اصغرپور هر کدام یک الگو و شاخص نمونه برای یکایک ما هستند تا راه را بشناسیم و راضی باشیم به رضای او که بهترین‌ها را برای مخلوقش می‌خواهد.
خبرگزاری ایکنا بار دیگر غم از دست دادن این حافظ و فعال قرآنی را به‌تمامی فعالان و بزرگان قرآنی، خانواده بزرگوار و مردم شریف استان تسلیت گفته و آرزومند ادامه راه پرافتخار وی و امثال وی توسط نوجوانان و جوانان و عموم جامعه است.
باشد که به راه حق و صراط مستقیم هدایت شویم.
گزارش از رقیه ملاحسنی

captcha