مراسم سالگرد شهدای مسجدالحرام و منا در سرزمین منا برگزار شد
کد خبر: 3740767
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸

مراسم سالگرد شهدای مسجدالحرام و منا در سرزمین منا برگزار شد

گروه جامعه ــ در سالروز شهادت جمعی از حجاج بیت الله الحرام در سال 94، مراسم بزرگداشت شهدای مسجدالحرام و منا با حضور خانواده‌های برخی از شهیدان در بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین منا برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در مراسم بزرگداشت شهدای مسجدالحرام و منا که نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و حجاج ایرانی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی درباره مقام شهید و فلسفه شهادت سخنرانی کرد.

این استاد اخلاق مرگ سرخ را بهترین نوع مرگ دانست و گفت: این نوع مرگ را شهدا ثبت کردند و فانی نشدند.

وی با اشاره به آیات قرآن درباره مرگ در راه خدا گفت: همه چیز این دنیا نابود شدنی است مگر ذات اقدس الهی. 
راشد یزدی با بیان اینکه انسان‌ها دستخوش تغییر می‌شوند و مهمترین این تغییر مرگ است، افزود: در این میان عالمان ربانی و شهدا هرگز نابود نخواهندشد.

وی اظهارداشت: عالمان ربانی با آثار ماندگارشان و شهدا با مرگ سرخ شان در سراسر تاریخ و زمان جاوید خواهندماند. در تحف العقول حرانی از قول پیامبر نوشته است که سه دسته در قیامت حق شفاعت دارند. این سه دسته انبیاء، علما و شهدا هستند که این حقیقت بیانگر مقام شهید است در آن دنیا .

وی با گرامیداشت یاد شهدای مسجدالحرام و منا به خانوده آنان به سبب این مرگ سرخ در سرزمین وحی تبریک گفت و افزود:  پیامبر به پدران شهدا بشارت داده و در حدیثی فرمودند که کسی که یک پسرش در راه خدا به شهادت رسیده چراغ ماندگاری اش در جامعه خاموش شدنی نیست.
در ادامه این مراسم مرتضی طاهری ذاکر اهل بیت در بیان مقام شهید و شهدای منا شعری خواند و حاضران را به غنیمت شمردن اوقات حضور در منا توصیه کرد. 

انتهای پیام

captcha