690 نفر از طلاب المصطفی(ص) در لبنان حافظ قرآن هستند/ روایت نصرالله از خدمت داعش به شیعه
کد خبر: 3741635
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
نماینده المصطفی(ص) در لبنان:

690 نفر از طلاب المصطفی(ص) در لبنان حافظ قرآن هستند/ روایت نصرالله از خدمت داعش به شیعه

گروه حوزه‌های علمیه ــ حجت‌الاسلام و المسلمین بی‌نیاز، نماینده المصطفی(ص) در لبنان با اشاره به تحصیل 820 طلبه در مدارس تابعه و پیوسته المصطفی(ص) در لبنان گفت: از این تعداد 690 نفر حافظ یک تا ده جزء قرآن و 47 نفر نیز حافظ کل قرآن هستند.

690 نفر از طلاب المصطفی(ص) در لبنان حافظ قرآن هستند/ روایت نصرالله از خدمت داعش به شیعهحجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز، نماینده جامعه المصطفی(ص) در لبنان در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در لبنان گفت: در لبنان چند فعالیت قرآنی و حدیثی داریم که یکی از این کارها تربیت علما و اندیشمندان قرآنی، حدیثی و تربیت متخصص و مدرس قرآنی است.

وی ادامه داد: در سطح کارشناسی قرآن و حدیث و در سطح کارشناسی ارشد، تفسیر و علوم قرآن و در دوره دکتری تفسیر تطبیقی راه‌اندازی شده است که مقطع دکتری هنوز فارغ‌التحصیلی ندارد ولی رشته‌های دیگر فارغ‌التحصیل داشته است.

بی‌نیاز بیان کرد: براساس برنامه جامعةالمصطفی(ص) دروس و برنامه‌های قرآنی نیز به‌خصوص در حفظ قرآن انجام شده که از جمله حفظ سه جزء قرآن که جزء وظایف همه طلاب است و کسی که سه سال در المصطفی(ص) باشد، باید سه جزء حفظ کند و بازاء هر سال بیشتر نیز حداقل یک جزء در دستور کار آنان قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه اختیاری حفظ گفت: حفظ متمرکز قرآن از دیگر برنامه‌ها است که طلاب یک تا دو ترم مرخصی گرفته و معاف از درس شده و به حفظ می‌پردازند و کسانی که حداقل سه جزء را حفظ کرده و شرائط عمومی را هم داشته باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

نماینده المصطفی(ص) در لبنان با اشاره به تعداد حافظان قرآن عنوان کرد: تاکنون 47 نفر حافظ کل قرآن در لبنان داریم که 30 نفر از آقایان و مابقی نیز خواهران هستند؛ 12 نفر از برادران و هشت نفر از خواهران نیز در طرح جدید حفظ حضور دارند و به آمار فوق اضافه خواهند شد.

بی نیاز با بیان اینکه حدود 820 نفر در لبنان در حوزه‌های تابعه المصطفی(ص) در مدارس علمیه برادران و خواهران از یک تا 29 جزء قرآن را حفظ هستند، افزود: از تعداد آمار فوق 690 نفر از طلاب تا ده جزء را حفظ و در حال تکمیل حفظ خود هستند.

بی‌نیاز تصریح کرد: برنامه‌های حفظ در ده مدرسه پیوسته المصطفی(ص) در لبنان نیز در حال انجام که تعداد طلاب در این مدارس هم در حال افزایش است.

نماینده جامعةالمصطفی(ص) در لبنان افزود: تمامی مدارس تابعه و پیوسته ما دارالقرآن دارد، همچنین دارالقرآن مرکزی نیز در المصطفی(ص) وجود دارد و به عنوان ستاد به برنامه‌ریزی برای مراکز قرآنی  صفی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در این کشور بیان کرد: در سال اول 320 نفر، در سال دوم، 610، در سال سوم 820 نفر و در سال چهارم که سال 96 بوده است، هزار و 130 نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

بی‌نیاز با اشاره به شرکت برخی از مدارس حزب‌الله در برنامه‌های المصطفی(ص) تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از طلاب و فارغ‌التحصیلان المصطفی(ص) مراکز و موسسات قرآنی در این کشور ایجاد کرده و در طول سال برنامه‌های خوبی برای مسابقات و آموزش‌های قرآنی دارند و ما به عنوان المصطفی(ص) بیشتر به عنوان برنامه‌ریزی و حضور و مشارکت در برنامه‌های آنان فعالیت داریم و به علت مشکلات مالی امکان حمایت مالی نداریم.

نماینده جامعة المصطفی(ص) در لبنان با اشاره به حضور نهادهای مختلف از ایران در لبنان اظهار کرد: در لبنان هم مجمع جهانی و هم رایزنی فرهنگی و هم تقریب مذاهب فعالیت دارند و در کنار این موارد جمعیت قرآن کریم زیر نظر حزب‌الله نیز فعال است که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خوبی هم داشته‌اند و ما برای جلوگیری از موازی‌کاری، مخاطبان خود را عموم مردم و دانشجویان قرار نداده‌ایم و فعالیت خود را بر معاهد دینی و طلاب و مدارس علمیه متمرکز کرده‌ایم و نهادهای دیگر به مخاطبان دیگر اهتمام دارند.

بی‌نیاز با اشاره به همکاری مستمر میان المصطفی(ص) و جمعیت قرآن کریم عنوان کرد: همکاری مشترک خوبی میان ما در اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی وجود دارد.

وی با اشاره به تبلیغات منفی علیه شیعه افزود: تبلیغات شدیدی علیه ایران و نظام اسلامی شده و می‌گویند که شیعیان قرآنی متفاوت دارند و فقط به روایات می‌پردازند؛ بنابراین هرقدر ما در زمینه قرآنی فعالیت داشته باشیم این اتهام برطرف خواهد شد.

نماینده المصطفی(ص) در لبنان افزود: یکی از موارد بسیار موثر در این زمینه، استفاده از قاریان و حافظان و ممتازان و نوابغ قرانی است و هر قدر هم هزینه شود و این افراد به کشورهای مختلف بروند تاثیر عالی دارد؛ در لبنان هم هر وقت قراء و نوابغ به این کشور می‌آیند، مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند و بازتاب خوبی هم دارد که در شبکه‌های مختلفی از جمله الصراط حزب الله و ... پوشش خبری داده می شود.

بی‌نیاز تاکید کرد: ما باید فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی را از طریق رسانه‌های مختلف جهانی و بین‌المللی نشر دهیم تا بازتاب‌های رسانه های بیشتری را شاهد باشیم.

نماینده جامعة المصطفی(ص) در لبنان با اشاره به فعالیت وهابیت در منطقه و تاثیر منفی آن بر مسلمانان و نقش المصطفی(ص) در خنثی‌سازی تاثیرات منفی این گروه عنوان کرد: ما در جلسه اخیری که خدمت سیدحسن نصرالله بودیم فرمودند خدمتی که داعشیان به شیعه کردند هیچ کسی نکرد؛ زیرا وهابیت چهره خشنی از اسلام را نشان داد که بی‌ربط به شیعه است و شیعیان از آن برائت جسته‌اند.

وی افزود: حزب‌الله لبنان توانسته عملکردی منطقی را در جهان از خود نمایش دهد؛ حزب‌الله از جان خود گذشتند و ار مسیحی، دروزی، سنی و علوی و کشورهای همسایه دفاع کردند که این نوع عملکرد و محبوبیت دبیرکل حزب‌الله معرفی منطقی و صحیحی از تشیع به جهان بوده، البته به هر حال اندیشه‌های داعشی تاثیرات منفی داشته و باید تلاش بیشتری بکنیم.

وی گفت: مشکلی که ما در برخی کشورها داریم بی‌عدالتی در استفاده از امکانات اطلاعاتی و رسانه‌ای است و توان ما مانند عربستان و غرب و صهیونیست‌ها نیست که امکانات مالی بسیار زیادی خرج می‌کنند.

انتهای پیام

captcha