معترض بحرینی نامزد جایزه حقوق بشر شد
کد خبر: 3742500
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

معترض بحرینی نامزد جایزه حقوق بشر شد

گروه بین‌الملل ـ شورای حقوق بشر اروپا «نبیل رجب» مبارز حقوقی بحرین را به عنوان یکی از سه نامزد دریافت جایزه حقوق بشر «واکلاو هاول» 2018 انتخاب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه اللؤلؤة؛ کمیته برگزاری جایزه حقوق بشر «واکلاو هاول» متشکل از شخصیت‌های مستقل حقوقی، لیست مختصری را برای دریافت این جایزه تهیه کرده است.

 

این کمیته در ارتباط با نامزدی مبارز بحرینی تصریح کرد: نبیل رجب که از سال 2016 در بازداشت به سر می‎برد از مدافعان برجسته دموکراسی و حقوق بشر و موسس و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است که در تمام زندگی علی‌رغم همه خطرهایی که او را تهدید می‎کرده، پایبندی خود به دفاع از حقوق بشر را نشان داده است.

کمیته برگزاری جایزه واکلاو هاول در ادامه افزود: شجاعت و اصرار وی در رویارویی با این تهدیدات، احترام عمیق ما را می طلبد و ما با اعطای این جایزه از حمایت و قدردانی خود از او پرده بر می‎داریم.

برنده این جایزه سالانه به ارزش 60 هزار یورو در آغاز نشست عمومی مجمع پارلمانی اروپا 16 مرماه در استراسبورگ فرانسه اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ جایزه واکلاو هاول برای نخستین بار در سال 2013 با هدف قدردانی از جامعه مدنی در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی تاسیس شد.

نبیل رجب فعال حقوقی بحرین به اتهام انتشار مطالبی علیه دستگاه قضایی بحرین و حمله عربستان به یمن به پنج سال زندان محکوم شده است.

انتهای پیام

 

 

captcha