دادگاه اسرائیلی شهرک‌سازی غیرقانونی در کرانه باختری را تایید کرد
کد خبر: 3742594
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

دادگاه اسرائیلی شهرک‌سازی غیرقانونی در کرانه باختری را تایید کرد

گروه بین‌الملل ــ در ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صیونیستی، یک دادگاه در بیت‌المقدس با رد شکایت فلسطینیان، مالکیت ساکنان غیرقانونی یک شهرک یهودی‌نشین را تایید کرد

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ این دادگاه مالکیت غیرقانونی ساکنان یک شهرک یهودی‌نشین که بدون اجازه دولت تل‌آویو در زمین‌های شخصی فلسطینیان در کرانه باختری اقدام به شهرک‌سازی کرد‌ه‌اند را تایید کرد.

وزیر دادگستری رژیم اشغالگر قدس، روز چهارشنبه از این تصمیم دادگاه ابراز خوشحالی کرد.

بیشتر کشورها، شهرک‌هایی که اسرائیل بر روی زمین های غصب شده در جریان جنگ 1967 ساخته را غیر قانونی می دانند.

ساکنان شهرک «میتزپه کرامیم» در سال 2013 درخواستی را به دادگاه منطقه‌ای ارائه کردند و در مقابل شکایت مالکان فلسطینی این زمین‌ها، خواهان به رسمیت شناخته شدن مالکیت خود شدند.

دادگاه مذکور با این استدلال که مقامات صهیونیستی در زمان نقشه‌برداری این منطقه اشغال شده در سال 1967، از اینکه این زمین‌ها مالک خصوصی داشته بی‌اطلاع بودند، این شهرک‌نشینان را مالک قانونی اعلام کرد.

این دادگاه رای خود را بر اساس این قانون صهیونیستی صادر کرده که حتی معاملات غیر قانونی چنانچه با « نیت خیر» انجام شود، قانونی است.

نبیل ابوردینه سخنگوی محمود عباس در پاسخ به سوالی درباره این مساله، گفت: همه شهرک‌های اسرائیلی که بر روی زمین‌های غصبی ساخته‌ شده‌اند غیر قانونی هستند.

وی افزود با وجود شهرک‌سازی‌ها صلح دست یافتنی نیست.

سازمان غیردولتی صلح اسرائیل که با این شهرک‌سازی‌ها مخالف است می‌گوید تصمیم نهایی درباره این پرونده بر عهده دادگاه عالی خواهد بود.

در حدود 500 هزار صهیونیست در کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس شرقی زندگی می کنند. در این منطقه 2.6 میلیون فلسطینی سکونت دارند.

 انتهای پیام

captcha