ائتلاف فتح عراق: برکناری رئیس بسیج مردمی غیرقانونی است
کد خبر: 3742792
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

ائتلاف فتح عراق: برکناری رئیس بسیج مردمی غیرقانونی است

گروه بین‌الملل ــ ائتلاف فتح عراق با صدور بیانیه‌ای، اقدام حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق در برکناری فالح فیاض از سمت مشاور امنیت ملی و ریاست بسیج مردمی این کشور را غیرقانونی دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ ائتلاف فتح عراق در این بیانیه اعلام کرد که برکناری فالح فیاض، تصمیمی شخصی و غیرقانونی است و اقدامی خطرناک محسوب می‌شود که بسیج مردمی و نهادهای امنیتی را وارد درگیری‌های سیاسی و تسویه‌حساب شخصی می‌کند.

در این بیانیه آمده؛ این تصمیم نشان می‌دهد که حیدر العبادی که دوره‌اش به پایان رسیده با نهادهای امنیتی و دستگاه‌های دولتی براساس منافع شخصی خود تعامل می‌کند.

ائتلاف فتح در این بیانیه تاکید کرد: اقدام العبادی به‌عنوان رئیس ائتلاف النصر در برکناری یک مسئول عالی‌رتبه امنیتی به‌سبب مخالفت با نخست‌وزیری مجدد وی، غیرقابل قبول است.
 
حیدرالعبادی پنجشنبه‌شب طی حکمی فالح فیاض را از ریاست بسیج مردمی و سمت مشاور امنیت ملی عراق برکنار کرد.
 
وی در این حکم، علاقه فیاض به فعالیت‌های سیاسی را علت برکناری وی دانسته و اعلام کرد: طبق قانون اساسی عراق، فعالیت‌های سیاسی فالح فیاض در تضاد با پست امنیتی حساس وی است و بر اساس قانون، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراقی از هرگونه فعالیت سیاسی و به‌کار گرفتن این پست‌ها در امور حزبی منع شده‌اند.

انتخابات پارلمانی عراق، 12 ژوئن 2018  برگزار شد؛ با این حال ائتلاف‌های انتخاباتی تاکنون برای تشکیل فراکسیون اکثریت که مقدمه‌ای برای انتخاب نخست وزیر جدید است، به توافق نرسیده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha