مراکز اسلامی سوئد؛ میزبان سوگواران حسینی
کد خبر: 3745073
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

مراکز اسلامی سوئد؛ میزبان سوگواران حسینی

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع)، مراسم سوگواری در شهرهای مختلف سوئد برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم سوئد به مدت 11 شب از روز دوشنبه، 10 ماه سپتامبر (شب اول ماه محرم)  تا روز پنجشنبه، 20 ماه سپتامبر(شام غریبان) از ساعت 18 به وقت محلی مراسم عزاداری برگزار می‌کند.
برنامه‌های این مرکز در ایام محرم شامل تلاوت قرآن کریم، سخن روز به زبان سوئدی، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میلانی‌نژاد، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، عزاداری و مرثیه‌سرایی خواهد بود.
تجمع سالیانه عاشورایی نیز روز شنبه، 15 ماه سپتامبر(24 شهریورماه جاری) از ساعت 14 تا 16 به وقت محلی در میدان سِرگِل (Sergels torg) برگزار خواهد شد.
همچنین مجلس عزاداری ویژه بانوان فارسی زبان در مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم سوئد همه روزه از ساعت 17 تا 18 به وقت محلی برگزار می‌شود.
لینشوپینگ (Linköping)
مسجد حضرت اباالفضل‌العباس (ع) در شهر لینشوپینگ سوئد نیز از 10 تا 22 ماه سپتامبر(19 تا 31 شهریورماه جاری) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدتقی جوادی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) از ساعت 17:30 تا 22:30 به وقت محلی اقامه عزا می‌کند.
مالمو (Malmö)
همچنین شهر مالمو سوئد به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم از 10 تا 21 ماه سپتامبر (19 تا 30 شهریورماه جاری) با برگزاری مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی و مدیحه‌سرایی علی فاطمی و محسن رضایی از ساعت 19 تا 21:30 میزبان عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.
محمدجواد صفری
انتهای پیام
captcha