اجرای طرح تربیت حافظین قرآن در منطقه غرب تهران/ آموزش 3900 قرآن‌آموز در سال جاری
کد خبر: 3745642
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

اجرای طرح تربیت حافظین قرآن در منطقه غرب تهران/ آموزش 3900 قرآن‌آموز در سال جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طرح تربیت سه هزار و نهصد حافظ قرآن کریم از سوی اداره اوقاف و امور خیریه منطقه غرب تهران در سطح مدارس این منطقه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ طرح تربیت سه هزار و نهصد حافظ قرآن کریم از سوی اداره اوقاف و امور خیریه منطقه غرب تهران و در سطح مدارس این منطقه اجرا می‌شود. این طرح قرآنی که اجرای آن از ابتدای سال تحصیلی جدید(سال تحصیلی 97 - 98) آغاز خواهد شد، با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی، آموزش و پرورش منطقه و اداره اوقاف و امور خیریه عملیاتی می‌شود.

اجرای طرح تربیت حافظین قرآن در منطقه غرب تهران/ آموزش 3900 قرآن‌آموز در سال جاری
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامین رایمند، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران طی جلسه‌ای که با مسئولان مؤسسه دارالتقوی داشت، در سخنانی ضمن اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری که فرمودند «ان‌شاءالله ما باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم»، گفت: در این راستا طرح تربیت سه هزار و نهصد نفر حافظ قرآن کریم در سطح مدارس منتخب منطقه اجرا می‌شود که 1900 نفر به حفظ ترتیبی و دو هزار نفر نیز به حفظ جزء 30 قرآن کریم خواهند پرداخت.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع)‌ که فرمودند «وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ، وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ ، وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ، بدانید که این قرآن پندآموز است که خیانت نمی‌کند و هدایتگری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید»، افزود: اگر خانواده‌های عزیز فرزندان خود را از دوران کودکی با این منبع عظیم هدایتگر مأنوس و همنشین کنند، بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران در ادامه تصریح کرد: با توجه به اجرای این طرح در سال گذشته و تجربیات بسیار خوبی که از اجرای آن به دست آمد، تصمیم گرفته شد تا این طرح مبارک قرآنی در سال تحصیلی جدید نیز در میان مدارس منطقه اجرا شود.
رایمند با اشاره به اینکه این طرح قرآنی همانند سال گذشته با تفاهمی که با مؤسسه قرآنی دارالتقوی ایجاد شده و نیز با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه اجرا می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم به توجه به تأثیر فراوان مربیان مجرب قرآنی مؤسسه دارالتقوی بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا قرآن‌آموزان بیش از پیش در راه قرآن گام بردارند و این راه نورانی را در طول زندگی خویش حفظ کنند.

اجرای طرح تربیت حافظین قرآن در منطقه غرب تهران/ آموزش 3900 قرآن‌آموز در سال جاری
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لباس‌دوخت، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران نیز طی سخنانی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند «یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است»، بیان کرد: طرح تربیت حافظان منطقه غرب تهران زیر نظر ۵۰ مربی قرآنی مؤسسه دارالتقوی در مدارس منطقه غرب تهران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه عملکرد موفق و تأثیرگذار، مدیریت عالی به همراه نتایج مطلوب طرح که در سال گذشته به دست آمد، ازجمله مهمترین دلایل تداوم این طرح قرآنی در سال جاری است، اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم سال گذشته تعداد پنج هزار نفر را در سطح مدارس غرب تهران پوشش داد و امسال نیز به یاری خداوند متعال نزدیک به چهار هزار نفر را در زمینه حفظ قرآن کریم تربیت خواهد کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران در پایان تصریح کرد: همچنین، در پایان اجرای این طرح قرآنی و پس از أخذ آزمون‌های کتبی و شفاهی مربوط به طرح، گواهینامه معتبر آموزشی به هر یک از قرآن‌آموزان تحت پوشش اعطا خواهد شد.

اجرای طرح تربیت حافظین قرآن در منطقه غرب تهران/ آموزش 3900 قرآن‌آموز در سال جاری
همچنین، محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن در منطقه غرب تهران نیز در سخنانی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند «من عقیده‌ام این است که حفظ قرآن باید از بچگی شروع شود؛ یعنی حدودا از دوازده، سیزده سالگی»،‌ گفت: به همین منظور همکاران بنده که مربیان این طرح قرآنی هستند، کار خود را از دور دوم مقطع ابتدایی یعنی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم که در همین سنین هستند، آغاز می‌کنند.
وی با اشاره به تغییر طرح تربیت حافظان امسال با سال گذشته، افزود: تغییری که امسال در این زمینه رخ داده، این است که طی سال جاری نزدیک به نیمی از قرآن‌آموزان تحت پوشش به حفظ ترتیبی و نیمی دیگر نیز به حفظ جزء 30 قرآن کریم خواهند پرداخت.
وی همچنین، در ادامه با اشاره به اجرای برنامه «توشه راه» در کنار طرح حفظ قرآن کریم در سطح مدارس نیز تصریح کرد: طی اجرای این طرح قرآنی هر هفته یک مطلب قرآنی با عنوان «توشه راه» برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود که مربیان این موضوع را در طول هر هفته برای دانش‌آموزان تبیین می‌کنند.
مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن در منطقه غرب تهران با بیان اینکه آموزش حفظ قرآن در سطح مدارس منطقه همانند سال گذشته و به خاطر تجربه موفقی که به دست آمده، همراه با آموزش مفاهیم، قصص و نقاشی خواهد بود، بیان کرد: با اجرای این برنامه‌ها در کنار طرح تربیت حافظان، دانش‌آموزان خیلی سریع‌تر و راحت‌تر به حفظ آیات الهی خواهند پرداخت.
خواجه محمودآباد در پایان سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم در پایان اجرای طرح در رابطه با تربیت سه هزار و نهصد حافظ قرآن در منطقه غرب تهران، به تمامی اهداف در نظر گرفته شده برای این طرح قرآنی، دست پیدا کنیم،‌ تصریح کرد: از همکاری صمیمانه اداره اوقاف و امور خیریه منطقه غرب تهران و نیز اداره آموزش و پرورش در رابطه با اجرا هرچه بهتر این طرح قرآنی تشکر و قدردانی می‌کنم.

captcha