سازمان ملل: کودکان، نیمی از فقیران جهان
کد خبر: 3748925
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

سازمان ملل: کودکان، نیمی از فقیران جهان

گروه بین‌الملل ـ سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد که وضعیت فقر در میان کودکان بغرنج است به گونه‌ای که از هر دو فقیر یک نفرشان کودک هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان؛ «شاخص فقر جهانی» عنوان گزارشی است که سالانه از سوی برنامه توسعه سازمان ملل متحد و با همکاری ابتکار توسعه انسانی و فقر آکسفورد تهیه می‌شود.
در این گزارش آمده؛ کودکان نیمی از افراد زیر خط فقر در جهان را تشکیل می‌دهند، به طوری که بیش از 1میلیارد و 300 میلیون نفر در 104 کشور جهان زیر خط فقر قرار دارند که 662 میلیون نفرشان کودکان و نوجوانان زیر 18 سال هستند.

براساس این گزارش؛ بیشتر فقیران که شامل یک میلیارد و 100 هزار نفر هستند، در حومه شهرها و روستاها زندگی می کنند، مناطقی که میانگین فقر در آنجا نسبت به نقاط مرکزی شهرها چهار برابر بیشتر است. علاوه بر این، 83 درصد افراد زیر خط فقر در جنوب صحرای بزرگ آفریقا و جنوب آسیا سکونت دارند.

در این گزارش با تأکید بر اینکه طرح‌های توسعه دولتی برخی کشورها در زمینه مبارزه با فقر نتیجه مثبتی داشته، آمده؛ «به عنوان نمونه، در هند از سال 2005 تا 2016 میلادی و به فضل انجام طرح‌های مبارزه با فقر، 271 میلیون نفر از دایره افراد فقیر خارج شده‌اند.»
 
از نظر سازمان ملل متحد، فردی که درآمد روزانه آن کمتر از 1.90 دلار باشد، فقیر محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha