آغاز گردهمایی بین‌المللی اندیشمندان قرآنی در اندونزی
کد خبر: 3750305
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

آغاز گردهمایی بین‌المللی اندیشمندان قرآنی در اندونزی

گروه بین‌الملل ـ گردهمایی بین‌المللی اندیشمندان، اساتید و کارشناسان قرآنی جهانی اسلام از شامگاه سه‌شنبه با شعار «اعتدال اسلامی» در اندونزی آغاز شد.

سمیح خالد احمد عثامنه، استاد و داور اردنی مسابقات بین‌المللی قرآن در خبری به ایکنا اعلام کرد: در این گردهمایی بین‌المللی، جمعی از اندیشمندان، اساتید و صاحب‌نظران قرآنی حضور دارند.

وی افزود: این گردهمایی با عنوان «اعتدال اسلامی برای زندگی دینی میانه‌رو، با صلح و تسامح بیشتر» از شامگاه سه‌شنبه (سوم مهرماه) در اندونزی آغاز شد.

خالد عثمانه تصریح کرد: در این گردهمایی که تا فردا (پنجم مهرماه) ادامه دارد، موضوعاتی همچون اصول زبانی در ترجمه معانی قرآن، اصول و شیوه توسعه ترجمه معانی قرآن، رسم‌الخط نسخه معیار قرآن در اندونزی و همچنین قواعد کتابت مصحف در جوانب مختلف آن از قبیل وقف و ابتدا، رسم‌الخط و علامت‌گذاری مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین، دو کارگروه تشکیل شده که دو موضوع با عنوان «نسخه معیار قرآن در اندونزی» و «ترجمه‌ معانی قرآن برای وزارت امور دینی اندونزی» را بررسی می‌کنند.

مخلص محمد حنفی، رئیس کمیته بازنگری قرآن‌ها و کمیته‌های تفسیر در وزارت امور دینی کشور اندونزی، سید عقیل حسین المنور، داور برجسته قرآن اندونزی، سمیح احمد خالد عثامنه، داور اردنی مسابقات بین‌المللی قرآن، احمد میان تهانوی، استاد تجوید و داور پاکستانی مسابقات قرآن و اساتیدی از مصر و...از جمله صاحب‌نظران حاضر در این گردهمایی هستند.

انتهای پیام

captcha