طرح 1452 عاملی مؤثر در تحقق انس با قرآن است
کد خبر: 3750418
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
شاه‌آبادی:

طرح 1452 عاملی مؤثر در تحقق انس با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون صدای سازمان صدا و سیما طرح قرآنی 1452 را عاملی مؤثر برای تسریع تحقق انس قرآنی جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حمید شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صدا و سیما صبح امروز چهارشنبه، چهارم مهرماه، طی سخنانی در مراسم تجلیل از عوامل برنامه‌ساز طرح تابستانی قرآن، کتاب زندگی(1452) و افتتاحیه طرح پاییزی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان و نیز تشکر از تمامی حضار در مراسم، اظهار کرد: امیدواریم این حرکت قرآنی که چندسالی است در کشور آغاز شده، روز به روز توسعه پیدا کند و بر رونق آن نیز افزوده شود.
وی اظهار کرد: قرآن به عنوان کتاب زندگی باید در تمام شئون زندگی ما نقش‌آفرین باشد. جامعه قرآنی زمانی محقق می‌شود که سبک زندگی قرآنی بر جامعه حاکم باشد که گام اول آن نیز انس با قرآن است. انس با قرآن نقطه آغازین حرکت در مسیر اقدامات بعدی خواهد بود.
معاون صدای سازمان صداوسیما افزود: طرح قرآنی 1452 یک عامل مؤثر و بسیار مهم برای تسریع در تحقق این انس قرآنی است. این طرح قرآنی از زمانی که آغاز شد، نقش‌آفرینی فراوانی در تحقق این مؤانست با قرآن داشته است چه برای آن‌هایی که می‌خواهند در این رابطه معرفتی کسب کنند و چه آن‌هایی که آرام‌آرام در پی ارتباط بیشتر با قرآن هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: رادیو به عنوان رسانه زندگی، رسانه‌ای همراه که همواره در دسترس است و نیز رسانه‌ای که مأموریت خود را نقش‌آفرینی در سبک زندگی قرار داده، این حرکت را به‌عنوان یک فرصت خوب در دست گرفته و به موضوعات مطرح شده در این طرح و نیز همراهی شایان با آن همت گمارد.
معاون صدای سازمان صداوسیما گفت: امسال گام مضاعفی در این رابطه برداشته شد و وظیفه معاونت این بود که این حرکت را به نحو احسن انجام دهد که جا دارد در اینجا از مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی به‌ویژه شبکه رادیوی قرآن تشکر و قدردانی داشت که تمام همت خود را معطوف به تولید برنامه‌های این طرح کرده و این برنامه‌ها را در اختیار دیگر شبکه‌های رادیو نیز قرار داده است.
شاه‌آبادی با بیان اینکه حرکت برای طرح 1452 که مربوط به جز 30 قرآن است، اهتمام ویژ‌ه‌ای می‌طلبد، اظهار کرد: موضوع قرآن موضوعی نیست که از دستور کار شبکه‌های تخصصی خارج باشد و تمامی شبکه‌های رادیویی بنا به برنامه و وظیفه خود باید جایگاه خود در رابطه با قرآن و به ویژه طرح قرآنی 1452 را پیدا کند.
معاون صدای سازمان صداوسیما گفت: در همه حوزه‌ها رادیو به عنوان رسانه زندگی در کنار مردم است و آموزه‌های زندگی را در دل جامعه توسعه می‌دهد. این طرح قرآنی یعنی طرح 1452 باید جای خود را در میان جامعه پیدا کند که این امر مشارکت همه شبکه‌ها را می‌طلبد. ما باید هر روز بهتر از گذشته قرآن را در رادیو گسترش دهیم.
شاه‌آبادی با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان ما در رادیو و شبکه‌های مختلف از متخصص‌ترین افراد هستند، اظهار کرد: متخصصان ما همواره در شبکه‌های مختلف به نیازسنجی مخاطبان و برقراری ارتباط بیشتر با ایشان می‌پردازند. همانطور که می‌دانید، نیازسنجی و شناخت مخاطب کار تخصصی پیچیده‌ای است که تخصص و مهارت‌های لازم را می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه در فصل پائیز و همچنین، زمستان به مراحل سخت‌تر از طرح قرآنی 1452 نزدیک می‌شویم، از جامعه قرآنی خواست تا برنامه‌های مختلف این طرح قرآنی را پیگیری کرده و با ارائه نقطه‌نظرات و کمک‌های لازم ما را در ارائه بهتر برنامه‌ها یاری رسانند.
معاون صدای سازمان صداوسیما با بیان اینکه اجرای کامل این طرح قرآنی عزم جدی همه شبکه‌ها را می‌طلبد، اظهار کرد: در این زمینه به ویژه شبکه رادیویی قرآن به عنوان شبکه اصلی و تأثیرگذار در این رابطه باید خوراک اولیه و برنامه‌های مربوط به طرح را آماده کرده و در اختیار شبکه‌های دیگر رادیو نیز جهت ارائه به مخاطبان قرار دهد.
شاه‌آبادی در پایان با بیان اینکه امیدواریم این طرح قرآنی به طور کامل محقق شده و مسیر خود را طی کند و بتوانیم در پایان اجرای آن به یک جمعیت میلیونی حافظ جزء 30 دست پیدا کنیم، از تمامی عوامل و برنامه‌سازان، مدیران شبکه‌های رادیویی و نیز جامعه قرآنی که در تحقق طرح قرآنی 1452 تلاش داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

captcha