حمله انتحاری به مجلس کمپین انتخاباتی در ننگرهار
کد خبر: 3752193
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

حمله انتحاری به مجلس کمپین انتخاباتی در ننگرهار

گروه بین‌الملل  ــ مجلس کمپین یک نامزد انتخاباتی پارلمانی افغانستان ظهر امروز،‌ مورد حمله انتحاری قرار گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک؛ در میان جمعیتی که در یک کمپین انتخاباتی در ولسوالی کامه، استان ننگرهار جمع شده بودند، انفجاری رخ داده است. عطاءالله خوگیانی، سخنگوی ولایت ننگرهار اعلام کرده است که 13 نفر در این حمله جان خود را از دست داده و 30 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خوگیانی گفته که این انفجار در حدود ساعت 13:30 امروز، 10 مهرماه در گردهمایی یک نامزد انتخابات پارلمانی رخ داده است. این رویداد در سرای سنگر ولسوالی کامه این ولایت رخ داده است.

همچنین در سایت «خبرنامه» افغانستان آمده است که مقام‌های محلی از انفجار در یک مراسم پیکار انتخاباتی که به مجلس کمپین عبدالناصر مهمند مربوط می‌شود خبر دادند.

ذبیح‌الله زمری، عضو شورای ولایت ننگرهار در این باره گفته که انفجار در مجلس مبارزات انتخاباتی عبدالناصر مهمند، ناشی از یک حمله انتحاری بوده است. این واقعه در نزدیکی ساختمان ولسوالی کامه روی داده است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

 سومین انتخابات مجلس افغانستان که با برگزاری آن قرار است اعضای دوره هفدهم پارلمان این کشور انتخاب شوند پس از ۳ سال تأخیر در ۲۸ مهر ۱۳۹۷ برگزار می‌کند. دوره قبلی انتخابات پارلمان افغانستان در سال ۱۳۸۹ برگزار شد و طبق قانون باید پس از پنج سال و در سال ۱۳۹۴ انتخابات مجلس بعدی برای تشکیل دوره هفدهم برگزار می‌شد، اما به دلیل بحث‌های پیش از انتخابات حول اصلاح قانون انتخابات افغانستان و اختلافاتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال ۱۳۹۳ به وقوع پیوست، این انتخابات پس از ۳ سال تأخیر طی امسال به همراه انتخابات شوراهای ولسوالی‌ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha