«جشن قرآن» در 63 هزار مدرسه ابتدایی/ آموزش صحیح‌خوانی؛ مهمترین مأموریت
کد خبر: 3752973
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

«جشن قرآن» در 63 هزار مدرسه ابتدایی/ آموزش صحیح‌خوانی؛ مهمترین مأموریت

گروه ادب ــ «جشن قرآن» در 63 هزار مدرسه ابتدایی برگزار می‌شود و در این راستا مهم‌ترین مأموریت آموزش و پرورش آموزش صحیح‌خوانی است.

«جشن قرآن» در 63 هزار مدرسه ابتدایی/آموزش صحیح‌خوانی؛ مهمترین مأموریتبه گزارش ایکنا؛ اولين درس كتاب آموزش قرآن پايه اول ابتدايی «جشن قرآن» نام دارد. اين جشن به صورت همزمان، دوشنبه 16 مهرماه در 63 هزار مدرسه ابتدايی، با حضور يک ميليون و 296 هزار كلاس اولی و با همت 400 هزار آموزگار و مدير و معاون مدرسه برگزار می‌شود.
دانش‌آموزان پايه اول ابتدايی در هفته دو ساعت (دو زنگ كامل) و ساير پايه‌ها (دوم تا ششم ابتدايی) سه زنگ در هفته قرآن دارند. هدف از برگزاری این جشن «ایجاد خاطره قرآنی خوب و زیبا از آموزش قرآن كریم و همچنین تقويت علاقه برای يادگيری قرآن در طول سال تحصيلی است.
در اين جشن که همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌شود، دانش‌آموزان ضمن ارائه محفوظات خود از قبیل سوره‌ و شعر، همراه با لوح فشرده سوره‌های قرآن را همخوانی می‌كنند.
رضا نباتی، کارشناس برنامه درسی قرآن و از مؤلفان کتاب درسی قرآن، در یادداشت کوتاهی درباره اهداف این «جشن قرآن» بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران و معلمان مدارس با مشاركت اولیای عزیز برای این روز تمهیدات لازم را از قبل اندیشیده باشند.
همچنين، لازم است مديران مدارس لوحه آموزش قرآن پايه‌های اول، دوم و سوم ابتدايی را تهيه کرده و در اختيار معلمان قرار داده باشند. مهم‌ترين مأموريت وزارت آموزش و پرورش در حوزه قرآن‌آموزی، صحيح‌خوانی قرآن آن است. كتاب‌های درسی با رويكرد جامعيت آموزش، در پی فراهم آوردن موقعيت‌های مناسب برای كسب مهارت خواندن، مهارت فهم لغات ساده و پركاربرد و مهارت تدبر اوليه و تفكر در پيام‌های قرآنی با جهت‌گيری تحقق تدريجی انس مستمر با قرآن كريم است.
اميدواريم آموزگاران عزيز و اولياي محترم دانش‌آموزان با مطالعه صفحات اوليه كتاب‌های درسی قرآن (سخني با اوليای محترم/ سخنی با معلمان) و توجه به «اهداف مورد انتظار» بيان شده در اين بخش، با حركت در مسير صحيح آموزش قرآن در تحقق سواد قرآنی و رفع مهجوريت از قرآن نقش مؤثر و بی‌بديل خود را ايفا کنند.
نكته قابل توجه آنكه با توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، ضمن تمركز بر اهداف برنامه‌های درسی (طبق اسناد تحولی) ضمن پرهيز از كمی‌نگری و اجرای طرح‌های متعدد قرآنی (و غيركارشناسانه) از سخت‌گيری و سهل‌انگاری در آموزش قرآن پرهيز شود.

انتهای پیام

captcha