بیت مرحوم علامه طباطبایی به مرکز تفسیر قرآن تبدیل شده است
کد خبر: 3753942
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

بیت مرحوم علامه طباطبایی به مرکز تفسیر قرآن تبدیل شده است

مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام مراسم پایان دوره آموزشی کلاس‌های دارالقرآن در خانه‌ موزه شهید مدرس، گفت: بیت مرحوم علامه طباطبایی به مرکزی برای تفسیر قرآن تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) درخصوص مراسم پایان دوره آموزشی کلاس های دارالقرآن امام علی(ع)، گفت: مراسم پایان دوره آموزشی کلاس‌های دارالقرآن امام علی(ع) در دارالقرآن و خانه‌موزه شهید آیت الله مدرس برگزار شد.

وی با اشاره به‌فعالیت‌های این مرکز گفت: ازجمله توفیقات این دارالقرآن برگزاری کلاس‌های قرآن در سراسر کشور، حمایت از جلسات قرآن و برپایی مسابقات ویژه بانوان و آقایان در رشته‌های مختلف است.

وی افزود: از دیگر توفیقات این دارالقرآن می‌توان به‌خریداری منزل دو نفر از بزرگان و نامدارترین شخصیت‌های علمی تشیع و ایران اشاره کرد که این منازل احیا شده و به‌عنوان مرکز قرآنی در حال فعالیت است.

نجفی‌قدسی عنوان کرد: یکی بیت مرحوم علامه طباطبایی، صاحب تفسیرالمیزان است که بخشی از این تفسیر نیز در آن نگارش شده است. این بیت به‌ عنوان مرکز تفسیری در قم تبدیل شده است که علما در آن دوره‌های تفسیر دارند و در این مرکز دوره‌های قرآنی با گرایش تفسیر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: منزل دیگر، بیت شهید مدرس است که انبار کتاب‌های قدیمی شده بود و بعد از بازدید احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران طی برنامه تهرانگردی از این مکان، پیشنهاد احیای این منزل به مانند بیت علامه در قم، داده شد که از ورثه سیداحمد کتابچی خریداری و احیا شد.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) عنوان کرد: شهید مدرس این منزل را پس از تبعید به خواف به فرزندش عبدالباقی می‌دهد که در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی به احمد کتابچی فروخته شد.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها نیز سعی شد تا آثار تاریخی و اسناد مهم مرتبط با این شهید خریداری و در این مجموعه قرار گیرد.

نجفی‌قدسی با تأکید بر اینکه دارالقرآن شهید مدرس، شعبه‌ای از دارالقرآن امام علی(ع) است، عنوان کرد: هر فردی که با شهید مدرس آشنا شود در حقیقت با اسلام ناب آشنا می‌شود، این شهید، الگوی مبارزاتی حضرت امام(ره) بود. شهید مدرس، که از مدرسین و فقهای بزرگ حوزه بود در بخشی از منزل خود به تدریس علوم فقهی و بیان تفسیر قرآن و نهج البلاغه می پرداخت وی همچنین در مدرسه سپهسالار(شهید مطهری فعلی) تدریس می‌کرد.

مدیر دارالقرآن امام علی با اشاره به دیگر برنامه های این مراسم داشت و گفت: حجت‌الاسلام عبدالهی، معاون تهذیب حوزه علمیه چیذرنیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان شهید مدرس الگوی ساده‌زیستی و مبارزات دانست.

وی پایان بخش برنامه را تجلیل از نفرات برتر ذکر کرد و افزود:بخش دیگر این مراسم اجرای حافظ پنج‌ساله فاطمه جیستانی که به قرائت سوره مبارکه نبأ پرداخت و این برنامه نیز با اهدای جوایز و کارنامه آموزشی به‌نفرات برتر و تجلیل از برگزیدگان آزمون تجوید و دو نفر از معلمان این دارالقرآن به پایان رسید.

انتهای پیام

captcha