بازگشت به کار کارگران اخراجی مسلمان در آمریکا
کد خبر: 3754294
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

بازگشت به کار کارگران اخراجی مسلمان در آمریکا

گروه بین‌الملل – گروهی از کارگران شرکت هواپیمایی که به خاطر شرکت در نماز اخراج شده بودند پس از اعتراضات کارگری دوباره بر سر کار خود بازگشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از سیتی پیجز؛ چند روز پس از اینکه چند کارگر مسلمان شرکت هواپیمایی دلتا به خاطر ترک کار خود برای خواندن نماز اخراج شده بودند، اعتراضات اتحادیه کارگری علیه این مسئله جواب داد و بنا بر اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی آمریکا آن‌ها دوباره به سر کار خود بازگشتند.

پیش از این سخنگوی این شرکت هواپیمایی اخراج کارگران را تکذیب و اعلام کرده بود که این هفته همه آنان براساس برنامه مشخص شده در شیفت‌های خود حاضر بوده‌اند اما روایت کارگران مسلمان این شرکت به گونه دیگری است.

جمعه دو هفته قبل مبارک محمد یکی از کارگران که در حال نظافت کابین هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی سنت پل در مینه سوتاپلیس (Minneapolis-St. Paul International Airport) بود، برای انجام فریضه نماز پنج دقیقه محل کار خود را ترک کرد. اما مسئولان شرکت او و پنج کارگر مسلمان دیگر را به خاطر ترک کار اخراج کردند.

در اطلاعیه اتحادیه کارگران خدماتی (SIEU) که در این ماجرا به حمایت قاطع از کارگران مسلمان پرداخت، آمده است که این کارگران به خاطر انجام فرائض دینی خود که قانون از آن حمایت کرده اخراج شدند. سخنگوی این اتحادیه کارگری می‌گوید که هیچ یک از مردم مینه سوتا فارغ از اینکه کجا کار می‌کنند یا چه دینی دارند، نباید به خاطر برگزاری آئین‌های دینی خود در ساعات فراغت نگران از دست دادن شغل خود باشند.
 
 
انتهای پیام
 
captcha