هشدار یونیسف درباره وضعیت آوارگان سوری در اردوگاه «الرکبان»
کد خبر: 3754922
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

هشدار یونیسف درباره وضعیت آوارگان سوری در اردوگاه «الرکبان»

گروه بین‌الملل ـ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) خواستار ارائه خدمات بهداشتی به هزاران آواره مقیم در اردوگاه الرکبان در مرز سوریه و اردن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ خیرت کالاباری، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا روز گذشته (18 مهرماه) با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: یونیسف بار دیگر از همه طرف های درگیر در سوریه می‎خواهد، ارائه خدمات حیاتی به آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان را تسهیل کرده و اجازه دهند، خدمات بهداشتی به کودکان و خانواده‎ها در این منطقه برسد.

وی با بیان این که طی 48 ساعت گذشته دو کودک شیرخوار پنج روزه و چهارماهه در این اردوگاه به دلیل عدم امکان انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: با وجود اینکه مرکز درمانی سازمان ملل متحد در خاک اردن، خدمات اورژانسی را به این آوارگان ارائه می‎دهد اما شرایط موجود نیازمند ارائه خدمات پزشکی تخصصی است.

کالاباری با هشدار نسبت به بدتر شدن شرایط 45 هزار آواره در این اردوگاه به ویژه با رسیدن فصل زمستان و کاهش دمای هوا به زیر صفر درجه، تصریح کرد: در بین این آوارگان تعداد زیادی کودک وجود دارد.

انتهای پیام

captcha