آغاز کنفرانس «امت اسلامی» در استانبول
کد خبر: 3755978
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

آغاز کنفرانس «امت اسلامی» در استانبول

گروه بین‌الملل – کنفرانس بین‌المللی «امت اسلامی» در دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ در کنفرانس سه روزه امت اسلامی، 20 اندیشمند از کشورهای مختلف جهان گرد هم آمده‌اند تا مسائل پیش روی جهان اسلام بررسی کنند. «مرکز اسلام و امور بین الملل» دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول این کنفرانس را ترتیب داده است.

«سامی الارین» مدیر این مرکز در سخنرانی آغازین این کنفرانس گفت: این کنفرانس دربرگیرنده برخی مشکلاتی است که در سراسر جهان اسلام با آن مواجهیم. وی افزود: در این کنفرانس به چهار موضوع  مهمی که جهان اسلام با آن روبرو است یعنی«جدایی‌طلبی، سکولاریزم، ملی‌گرایی و استعمار» پرداخته خواهد شد.

«محمت بلوت» رئیس دانشگاه گفت که این مسائل همچنان در جهان اسلام مطرح است و تاثیر زیادی بر زندگی و سرنوشت مسلمانان در سرتاسر جهان می‌گذارد. وی افزود: بحث درباره مسائلی که ما مسلمانان با آن دست به گریبانیم، ساده نیست و حل آنها دشوارتر است.

«لویا صفی» از کالج مطالعات اسلامی دانشگاه حمد بن خلیفه قطر در سخنرانی خود گفت: چالش‌های پیش روی جوامع اسلامی، متعدد است و دردهه اخیر پیچیده‌تر شده است. وظیفه ماست که تصویر روشنی از این چالش‌ ها ارائه کنیم زیرا این امر باعث می‌شود آنچه در حال رخ دادن است را بهتر درک کنیم که این گام مهمی در پرداختن به مسائل و ساختن آینده‌ای بهتر است.

در این کنفرانس «خلیل برکتای» از دانشگاه ابن خلدون استانبول با عنوان «جوامع اسلامی و میراث استعمار: آنچه تاریخ درباره امروز به ما می‌گوید» به سخنرانی پرداخت.

جوزف مسد (Joseph Massad) از دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز با عنوان «لیبرالیسم در برابر آزادی: جهان عرب در حال حاضر» سخنرانی کرد؛ همچنین فرید ایساک (Farid Esack) از دانشگاه ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی با موضوع «جوامع اسلامی و مدرنیته: تلاش برای آزادی و تکثرگرایی» به سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام
captcha