آخرین گام‌های مصر برای تعطیلی مهدهای قرآن
کد خبر: 3758113
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

آخرین گام‌های مصر برای تعطیلی مهدهای قرآن

گروه بین‌الملل ـ دولت مصر آخرین تلاش‌ها برای بستن مهدهای اسلامی متخصص در آموزش قرآن را به اتهام آموزش افراط‌گرایی به کودکان کمتر از چهار سال آغاز کرده است.

به گزاش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید؛ غاده والی، وزیر همبستگی اجتماعی مصر روز گذشته (30 مهر ماه) به منظور اجرای تحقیقات در ارتباط با همه مهد کودک‌ها به ویژه مهدهای موجود در شهرها و تعطیلی سریع مهدهای تخصصی قرآن با مدیران وزارتخانه و مسئولین استان‎ها نشستی فوری برگزار کرد.

وی در این نشست با اشاره به این که ما مهد تخصصی در موضوع معینی نداریم و دروس تدریس شده در همه مهدها شامل آموزش عربی، انگلیسی، برنامه‌های ورزشی و بازی و سرگرمی است، تأکید کرد: رایزنی‎های لازم با تعدادی از استاندارها به منظور همکاری برای اجرای این طرح انجام شده و در صورت بروز هر مشکلی در بستن مهدها، نیروهای امنیتی وارد عمل خواهند شد.

گفتنی است؛ مسئله مهد کودک‎های اسلامی و آموزش عقاید تکفیری و افراط گرایانه در این مهدها برای نخستین بار در برنامه رادیویی «کل یوم» مطرح شد که مجری برنامه از موضع «محمد سالم ابوعاصی» رئیس سابقه دانشکده پژوهش‌های اسلامی دانشگاه الازهر در ارتباط با آموزش عقاید وهابی در مهدهای اسلامی سخن گفت.

انتهای پیام

captcha