رایزنی ایران و اندونزی در حوزه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3760795
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

رایزنی ایران و اندونزی در حوزه فعالیت‌های قرآنی

گروه بین‌الملل ــ رئیس جمعیت قرّاء و حفاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در جاکارتا روابط و فعالیت‌های دینی و قرآنی دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در چارچوب توسعه ارتباطات دینی و فرهنگی با کیایی حاجی سیف‌الله معصوم، رئیس جمعیت قرّاء و حفاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی دیدار کرد.

رخشنده در سخنانی با تأکید بر ضرورت توسعه روابط دینی و فرهنگی دو کشور بزرگ اسلامی ایران و اندونزی گفت: امروز پس از گذشت چهل سال از عمر جمهوری اسلامی ایران، شاهد پیشرفت‌های بسیار گران‌سنگ در حوزه‌های دینی و قرآنی هستیم و قاریان و حافظان بسیاری را به جامعه بین‌الملل معرفی کرده‌ایم.

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی افزود: قرآن و آموزه‌های آن در جامعه و زندگی روزمره مردم ایران شکل گرفته است و تجارب خوبی در برگزاری مسابقات، نمایشگاه‌های قرآن کریم، مطالعات و پژوهش‌های قرآنی، چاپ و نشر داشته‌ایم و همچنین در تفسیر، حفظ و قرائت قرآن برای سنین مختلف، روش‌‎های متنوع و نوینی داریم تا یادگیری و فهم درست قرآن برای همه افراد، روان و آسان شود.

وی، آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای انتقال این تجارب به جامعه اندونزی به منظور توسعه و ارتقای روابط دوجانبه اعلام کرد.

کیایی حاجی سیف‌الله معصوم نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تشکر از ارسال و اهدای قرآن کریم به جمعیت قرّاء و حفاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی، گفت: امروز فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن کریم بر هیچ کس پوشیده نیست و به یقین بهره‌برداری از این تجارب در راستای اهداف این جمعیت نیز بوده است.

رئیس جمعیت قرّاء و حفاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی افزود: امیدوار هستیم با حضور رایزنی فرهنگی ایران بتوانیم این فعالیت‌ها و تبادلات را که در گذشته به صورت پراکنده انجام می‌شد، به صورت مستمر انجام دهیم و ما هم آمادگی کامل داریم تا از برنامه‌های قرآنی ایران در اندونزی حمایت کنیم.

در ادامه این دیدار، درباره گروه‌های افراطی و افراط‌گرایی و آسیب‌های آن، مسأله فلسطین، حرکت‌های تفرقه‌آمیز دشمنان اسلام و ضرورت وحدت و هوشیاری مسلمانان بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

captcha