برگزاری سمینار «روز امام حسین(ع)» در دهلی
کد خبر: 3761206
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

برگزاری سمینار «روز امام حسین(ع)» در دهلی

گروه بین‌الملل ــ سمینار «روز امام حسین(ع)» با حضور شخصیت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی در دهلی، پایتخت هندوستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هند؛ سمینار «روز امام حسین(ع)»(Hussain day) شامگاه شنبه(12 آبان‌ماه) در مرکز فرهنگی اسلامی هند واقع در دهلی با حضور شخصیت‌های مذهبی، علمی و فرهنگی برگزار شد.

بزرگ شمردن ایثار و فداکاری شهدای کربلا از جمله موضوعاتی بود که سخنرانان این مراسم بر آن تأکید کردند. اشاره به این نکته که امام حسین (ع) و راه وی به مکتب خاصی تعلق نداشته و متعلق به همه بشریت است، موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

پروفسور اخترالواسع، رئیس دانشگاہ مولانا آزاد دهلی و وزیر اسبق دھلی، پروفسور عذرا عابدی، استاد دانشگاہ جامع ملی اسلامی دھلی و سراج‌ الدین، رئیس مرکز فرھنگی اسلامی ھندوستان در دھلی از جمله سخنرانان این سمینار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان، مهمان ویژه این سمینار بود که در سخنانی به تبیین شخصیت منحصر به فرد امام حسین(ع) پرداخت و گفت: حضور چند میلیونی مردم در مراسم پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده شخصیت و مقام والای شهدای کربلاست.

وی افزود: امروز شاهد شنیدن نام و یاد امام حسین در اقصی نقاط جهان هستیم. در برابر حضور میلیونی مردم در جریان اربعین،‌ دنیای استکبار سکوت کرده است و این پیاده‌روی را به حکومت عراق نسبت می‌دهند؛ در حالی که این گونه نیست. بنا به آمار حکومت عراق، آمار تعداد مردم بیش از 17 مییلون نفر بوده است که احتمال اینکه تا پایان صفر به 20 میلیون برسد، وجود دارد.

انتهای پیام

captcha